Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskinen går veldig sent.

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer i det siste at maskinen min har gått ganske så sent og ofte kræsjer Flash, har også et irriterende problem med at Windows vil gå til Basic i stedet for Aero.

Jeg lurer på om dette er pga for lite RAM, har ikke hatt dette problemet tidligere, og det kommer ofte når jeg kjører WoW, Windows Media Player og Chrome med Facebook og f.eks Diskusjon.no. Det er ganske så irriterende at det skal gå så sent å alt-tabbe ut av spill og slikt, og meldingen kommer ofte opp når jeg skriver så da bytter maskinen når jeg taster en tast, og da går det veldig sent.

Maskinen bruker også ganske så lang tid til å slå seg av. Kan ta opptil 5 minutter før den er helt av.

Minnebruken ligger ca på 2.6GB noe som tilsvarer 65% av totalt. CPU bruken er sjeldent over 15%.

Specsa mine er:

Asus P8Z68-V Pro

Intel i5 2500k overklokket til 4.7Ghz med 47 multiplier og 100 Mhz bus speed kjølt av en Noctua N-DH14

2 brikker på 2GB hver av Corsair XMS3 1600Mhz DDR3, CL8 som kjører 9-9-9-24 med volt på 1.65V

Asus Radeon HD6950 2GB DirectCU II ved dens stock clocks.

Corsair F120 som OS disk og en Samsung 7200RPM 500GB som har spill og musikk.

Resten betyr jo ikke så veldig mye på ytelsen av maskinen i seg selv, da jeg ikke får noen blåskjermer eller lignende.

Kan legge til at jeg kjører 1920x1080 i oppløsning.

Mitt spørsmål i kort format: Kan jeg sette inn 2 ekstra brikker med samme RAM som jeg har liggende, uten at noe av CPU ytelsen blir svekket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var malware som hadde sneket seg inn, og antiviruset hadde ikke søkt igjennom slik det skulle siden det var satt til å gjøre det når jeg ikke brukte pcen på en søndag.

Men takk skal du ha for svar :)

Edit: For ennå melding om at Windows vil gå over til Basic i stedet for Aero. Vet du om det vil gjøre noe å putte inni 2 brikker på 2GB?

Endret av Gausland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...