roa40 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hva bør jeg velge av stativtype og stativhode når jeg nå skal kjøpe nytt stativ ? Karbon, aluminium, vekt, kulehode ?? Tenkte å legge i rundt 2.000 - 2.500,- Har Canon 7d. Vil nok bli mye brukt til nordlysfotografering. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Til rundt 2K er Manfrotto 055XPROB ofte anbefalt. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg kjøpte nylig et Benro C2692TB1 fra eBay, betalte ca kr 2000,- inklusive frakt og slapp toll og ekspedisjonsgebyr som en ren bonus. Det er flere selgere der som selger samme stativet for ca samme pris, alle i HK/Kina. Stativet er helt genialt, karbonfiber slik at det er lett, det inkluderte hodet er av god kvalitet og er Arcs Swiss kompatibelt. Stativet kan også enkelt gjøres om til en praktisk monopod, og er attpå til i "reisestørrelse". Ikke er det veldig tungt heller, 1.75 kg inklusive hode. Og både stativ og hode er oppgitt til å tåle 12 kg vekt. Benro stativene er jo åpenbare kopier av Gitzo stativer, og er selvsagt produsert i Kina. Men kvaliteten er helt upåklagelig og stativet har alle mulige finesser slik som eksempelvis krok for å kunne henge vekt under senterstang samt metallpigger som enkelt kan felles ut i bena. Dette er kvalitet og ikke noen typisk "Kina vare". Dette stativet er helt klart det beste kjøpet jeg har gjort på veldig lenge, anbefales på det sterkeste for de som er ute etter et praktisk stativ som kan brukes til det aller meste! Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Til rundt 2K er Manfrotto 055XPROB ofte anbefalt. Støtter meg på den Den fungere ypperlig, er ikke så veeeldig lett (tyngde). Men derimot er den stødig og tåler ganske mye tyngde, samt hodet jeg kjøpte er veldig fleksibelt. Endret 21. oktober 2011 av Samegerilja Lenke til kommentar
tordfuglstad Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 tenk utenfor boksen og kjøp Slik 700DX Pro med et eller annet manfrotto hode eller gizmo hode. Selve stativet er så robust og stabilt at jeg er helt forbløffet! Har hatt det med overalt, på fjelltur, til hellas, ut på et gjørmete jorde og fått saltvannsprut på det. Er bare å skylle av med vann så er det like fint som nytt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå