Aleksander- Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg sto i en butikk i går og så denne boken (på engelsk), siden jeg liker bøker og har hørt en del bra om denne her på forumet lurte jeg på hva den egentli handler om, kategori osv... Jeg vet ikke hvordan hitsjhaiker skrives så det ble bare sånn.... Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 hitchikers. Har hørt deler av den som lydbok, men det var ikke helt min stil. Handler om noe rom-greier. Er den rimelig, skader det jo ikke å kjøpe den da... Lenke til kommentar
adawen Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 HHGG er jo LEGENDARISK! Kjøp den - du kommer ALDRI til å angre!! Litt info ellerno : http://www.douglasadams.com/creations/hhgg.html Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Kjøp den, den er utrolig bra! Måten Adams tar opp store, eksistensielle spørsmål på en humorsitisk måte er hysterisk. Og ikke minst de artige karakterene som er med. Marvin, den manisk depressive roboten er favorritten her... Men husk å kjøp The Ultimat Hitchhikers Guide, og ikke bare den lille flisa som er bok nr.1, resten av bøkene holder minst like høy standar som den første.... :wink: Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Den handler jo seriøst (på en veldig useriøs måte) om alt og ingenting! Er en del som sier at du bør lese boka på morsmålet ditt først, fordi Adams finner opp så utrolig mange utrolige ord i bøkene... Personlig liker jeg den paranoide og manisk depressive roboten Marvin best foreløpig, men det kan jo endre seg utover... Uansett så SKAL den boka leses! Du kommer til å riste av latter SAMME hvor du sitter! (Bare pass på ikke å ta med den i en begravelse eller noe, så går det bra ) Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 ...men les den på Engelsk! Oversetta versjoner mister alt for mye.. Kjøp også The Ultimate Hitchhiker's Guide To The Galaxy, samla versjon med alle 4(5?) bøkene. Geniale! Mosomste bøkene du kan lese, og når du får noe brukbar kunnskap ut av det etterpå(ikke spør meg hvilken), så er den vel ett must? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Når jeg var på Englandsvisitt i sommer, fant jeg flere verk av den godeste Adams som jeg selvfølgelig slo til på. Den heter "The Dirk Gently Omnibus", består av to bøker og handler om den litt (les:mye) shabby privatdeketiven Dirk Gently som får noe uortodokse oppdrag, hvorav elektriske munker, norønn mytologi og store grønne monstre ikke er en sjeldenhet. Så liker du Hitchhikers, er det mer der den kommer fra.... (må også leses på engels) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har riktig bare sett filmen ,men etter hva jeg har hørt folk si på 4forskjellige forum så må jeg bare anbefale boken. Filmen var iallefall ikke dårlig for og si det slik. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 HHGG er jo den typiske nerdeboka den er hillarious som fanden så LØP og KJØP Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Ok, den høres sjefs ut! kjøper den på insdag når jeg skal på jobb... Det var the ultimate guide jeg så, 161,- for alle 4-5 bøkene er jo ganske rimelig... Edit: Insdag? Onsdag mener jeg.... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg hadde gledelig gitt tre ganger den prisen for boka, så slå til! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Ok, den høres sjefs ut! kjøper den på insdag når jeg skal på jobb...Det var the ultimate guide jeg så, 161,- for alle 4-5 bøkene er jo ganske rimelig... Hvor da? Jeg skal gi den til mamma til jul. Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Ok, den høres sjefs ut! kjøper den på insdag når jeg skal på jobb...Det var the ultimate guide jeg så, 161,- for alle 4-5 bøkene er jo ganske rimelig... Hvor da? Jeg skal gi den til mamma til jul. Aha, det kan være no. Kanskje jeg skal gjøre det samme... Eller hun har bursdag snart da, så jeg kan slå to fluer i en smekk. Gi to bøker til bursdag og resten til jul! Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Jeg husker ikke hva butikken het men jeg skal poste det her på onsdag :smile: Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 mm.. dirk gently-bøkene er også geniale.. selv om hitchikeren er i en klasse for seg.. er også et par morsomme ting i .. salmon of doubt. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Vi er flere som har våget oss ut på andre verk enn Hitchhikers av Adams altså, det er bra! Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Ok, kjøpte boka ni går på BikBok, der kostet den 169,- Det var en bok med alle de 5 bøkene samlet.... Det var jo ganske billig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå