Gå til innhold

Hitsjhaikers guide to the galaxy?

Aleksander-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp den, den er utrolig bra! Måten Adams tar opp store, eksistensielle spørsmål på en humorsitisk måte er hysterisk. Og ikke minst de artige karakterene som er med. Marvin, den manisk depressive roboten er favorritten her... :woot:

Men husk å kjøp The Ultimat Hitchhikers Guide, og ikke bare den lille flisa som er bok nr.1, resten av bøkene holder minst like høy standar som den første.... :wink:

Lenke til kommentar

Den handler jo seriøst (på en veldig useriøs måte) om alt og ingenting! :D Er en del som sier at du bør lese boka på morsmålet ditt først, fordi Adams finner opp så utrolig mange utrolige ord i bøkene... Personlig liker jeg den paranoide og manisk depressive roboten Marvin best foreløpig, men det kan jo endre seg utover...

Uansett så SKAL den boka leses! Du kommer til å riste av latter SAMME hvor du sitter! (Bare pass på ikke å ta med den i en begravelse eller noe, så går det bra :) )

Lenke til kommentar

...men les den på Engelsk! Oversetta versjoner mister alt for mye.. Kjøp også The Ultimate Hitchhiker's Guide To The Galaxy, samla versjon med alle 4(5?) bøkene. Geniale! Mosomste bøkene du kan lese, og når du får noe brukbar kunnskap ut av det etterpå(ikke spør meg hvilken), så er den vel ett must?

Lenke til kommentar

Når jeg var på Englandsvisitt i sommer, fant jeg flere verk av den godeste Adams som jeg selvfølgelig slo til på. Den heter "The Dirk Gently Omnibus", består av to bøker og handler om den litt (les:mye) shabby privatdeketiven Dirk Gently som får noe uortodokse oppdrag, hvorav elektriske munker, norønn mytologi og store grønne monstre ikke er en sjeldenhet. Så liker du Hitchhikers, er det mer der den kommer fra....

(må også leses på engels)

Lenke til kommentar
Ok, den høres sjefs ut! kjøper den på insdag når jeg skal på jobb...

Det var the ultimate guide jeg så, 161,- for alle 4-5 bøkene er jo ganske rimelig... :woot:

Hvor da? Jeg skal gi den til mamma til jul.

Aha, det kan være no. Kanskje jeg skal gjøre det samme... Eller hun har bursdag snart da, så jeg kan slå to fluer i en smekk. Gi to bøker til bursdag og resten til jul! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...