Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er så lat... at jeg orker ikke å handle mat..

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er så jævlig lat... jeg legger meg heller å sove enn å gå på butikken å handle. Jeg gidder rett og slett ikke. Jeg gidder egentlig veldig lite. Jobbe! Haha! Aldri... jeg skal ha NAV pengene mine ellers trer jeg beina inn i skjermen til hu kjerringa...

Altså, jeg trenger hjelp. Hvorfor ble jeg sånn? Var ikke sånn som liten! Var normal! Helt normal! Spillte fotball og alt var bra! Eller ikke helt bra, men ganske. Jeg har bokstavelig talt 0 venner. Altså, det er ikke tull engang. Jeg kommer aldri til å drepe meg selv, men i går vurderte jeg faktisk å hive meg over en bil i fart. Det var ikke for å dø, men må være noe oppmerksomhets greier. Den følelsen av at jeg virkelig kunne gjort, det lille mikrosekundet føre jeg hadde lyst å hive meg utfor var helt sinnsyk :p

Hva bør jeg gjøre for å rydde opp i livet?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidsledig? Hvor lenge har du vært det i så fall? Man ender fort i en sånn ond giddelaus sirkel hvis man ikke har noe å fylle dagene med. Som en kompis av meg sa ”Jeg orker noen ganger ikke å gå ut fordi jeg blir så sliten av å ikke gjøre noe” Man blir bare helt utbrent av å sitte sånn og late seg hele dagen.

Ta deg selv i nakken og hiv deg ut i noe. Tror kanskje folkehøyskole kan være noe for deg, ja det koster penger og du får ikke all verdens ut av det, men du får i vertfall noe å fylle dagen med og MYE sosial kontakt. Det er også mulig å velge morsomme fag der som du kanskje er interessert i slik som data og lignende hvis det er noe for deg. Hvis du velger noe du er interessert i er det lettere å bli kjent med folk siden de har de samme interessene som deg. Eller så kan du jo prøve å få deg en jobb, samme hva - Mcdonalds, kiwi, whatever bare sånn at du har noe å gjøre.

Og slutt å sutre. Lifes a bitch, fuck it like one.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er 23 år.

Pytt, det er da ingen "alder" - husk at Jesus bodde hjemme helt til han bikket tredve, og hver gang han putta hånden borti noe arbeidslignende, endte det med mirakler. Å ikke hadde dem NAV i de dagene. Jeg synes du er ganske flink, jeg

Lenke til kommentar

"Jeg er en undulat som får så dårlig med mat" er dessverre oppbrukt allerede

Men sånn seriøst, er bare å ta tak i det selv og hive seg ut i en jobb. Er nok ingen som kommer til å hjelpe deg, så hvis du vil endre noe så må du endre på det selv

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du er i en ond sirkel som har ført deg til lite overskudd

Når du sover for mye og ikke til "faste tider" vil du ikke få noe særlig overskudd, siden kroppen din hele tiden er klar til å sove.

At du ikke kjøper heller, noe jeg tolker som at du spiser dårlig vil du miste overskuddet til å holde kroppen igang en hel dag av gangen.

Mitt tips er å begynne med å stå opp og legge deg til faste tider. Det er tungt i starten å bytte døgnrytme, men ikke føl deg fristet til å sove når du ikke skal. Du kan også begynne å trene, da vil du både få overskudd og kanskje også venner.

Etterhvert som du merker overskuddet kan det være en god idé å prøve å komme deg i jobb/skole :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker også å bli giddalaus i friukene mine hvis jeg ikke holder meg i bevegelse. Trening hjelper stort! Tar du 1 økt på morgenen så føler du deg mer opplagt hele dagen. Sovemønster har også mye å si. Jeg bruker å legge meg rundt klokken 1 på natten og stå opp i 9-10 tiden og da sover jeg ikke for mye og går ikke rundt og er trøtt hele dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skriv dikt. Bare se på emnetittelen din. Du rimer allerede der.

Det beste tipset jeg fikk med meg i denne tråden!

Sleng så på noen hippe hoppe rytmer, så får du kanskje se tissen til Rihanna og!! (det handler om å skape forventninger/forhåpninger hos almuen når mulen dems soper veibanen ... !!?!! thumbup.gif)

Jeg er så glad fordi jeg kan være til virkelig hjelp for villfarne, se .... wub.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...