H?rselsvern Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hei. Har solgt bilen min til noen som bor en god del mil unna, Kjøper må ha lån på bilen, og for at dette skal bli utbetalt så må jeg omregistere bilen på ny eier. Da må jeg jo fylle ut Vognkort del 2 samt salgsmelding har jeg forstått, men begge 2 krever underskrift av ny kjøper. Salgsmelding går det jo ann å faxe men det er verre med Vognkortet, er det absolutt ett måkrav å få underskrift på vognkort del 2 når man har det på salgsmeldingen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg sendte av gårde en fullmakt når jeg kjøpte bil fra andre sden av landet, jeg signerte aldri vognkortet. En fullmakt, en salgsmelding og en kjøps-kontrakt var alt som skulle til før bilen var på vei til meg, og registrert i mitt navn. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 ahh, ok, så du sendte fullmakt til tidligere eier? Så h*n kunne gå til statens Vegvesen for "begge"? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 husk å ta kopi i av førerkortet som legitimasjon for fullmakt. det setter de pris på hos statens vegvesen. gjorde slik da jeg henta bil til bestemor i oslo. sendte over fullmakt med kopi av førerkortet slik at de fikk hentet ut skilt til bilen slik at den var bare å hente da jeg kom til oslo. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Oki takker for svar, ringte ned til Statens Vegvesen og fikk dette bekreftet, måtte bare ha kopi av Legitimasjon 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå