Gå til innhold

Ny PC - ny CPU fra Intel?

Zahl

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt på ny PC lenge nå og tenkte egentlig å gå tilbake til AMD og deres Bulldozer. Etter et par tidlige tester, så er jeg litt mer i tvil. Falt så tilbake til i5 2500K, før jeg så begynte å tenke etter èn gang til :) Kommer ikke Intel med en ny CPU "rimelig" snart? Eller er det bare meg som surrer? Og er det i så fall ENDA en ny socket? Kjenner akkurat det irriterer meg hinsides, vil ha bakoverkompabilitet (eller fremover, alt etter hvordan du ser det)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Socket 2011

Er vel ikke "snart"

Hva skal du med bakoverkomp, etter 3 år er hardwaren 100% useless uansett.

Ny hardware er billig også, 16GB DDR3 1333 koster nå under 700kr.

Synes 2600K er et bedre valg.

Du kan jo kjøpe oppgraderingspakka til komplett så får du "gratis ram."

Lenke til kommentar

Er jo enig at intel er best kjøp.

Men jeg venter på FX-8170 er sikkert ikke så ille, bare at man får litt mindre for pengene. Men til den tiden så burde vi snart se et prisras hvis ikke AMD gjør det bra.

Men jeg mistenker mange sliter å se fordelen for AMD VS intel her. Eneste AMD kan være bedre er kjøleløsning, hvis de kommer med consair A70 ligdende kjøler så kanskje AMD har en mulighet?

Nå gjør jo FX-8150 det greit på 3dmark11 6032 poeng er jo ikke ille, antakelig ca det samme som 2600k. Battlefiel bad company 2 er heller ikke så ille, men man kan jo si bulldozer er bare en økning av kjerner av tidligere Phenom II serien.

Men ja ellers syns jeg AMD gjør det dårlig, resten gjør intel det bedre hvis vi ser på effektforbruk og ytelse. Men slik har det vært siden intel kom med core 2 duo, så har intel lenge vært ledende. Så det overrasker meg ikke.

Nå vet vi lite om overklokking men jeg mistenker k verianten av intel er mye bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er jo enig at intel er best kjøp.

Men jeg venter på FX-8170 er sikkert ikke så ille, bare at man får litt mindre for pengene. Men til den tiden så burde vi snart se et prisras hvis ikke AMD gjør det bra.

Men jeg mistenker mange sliter å se fordelen for AMD VS intel her. Eneste AMD kan være bedre er kjøleløsning, hvis de kommer med consair A70 ligdende kjøler så kanskje AMD har en mulighet?

Nå gjør jo FX-8150 det greit på 3dmark11 6032 poeng er jo ikke ille, antakelig ca det samme som 2600k. Battlefiel bad company 2 er heller ikke så ille, men man kan jo si bulldozer er bare en økning av kjerner av tidligere Phenom II serien.

Men ja ellers syns jeg AMD gjør det dårlig, resten gjør intel det bedre hvis vi ser på effektforbruk og ytelse. Men slik har det vært siden intel kom med core 2 duo, så har intel lenge vært ledende. Så det overrasker meg ikke.

Nå vet vi lite om overklokking men jeg mistenker k verianten av intel er mye bedre.

FX 8150 tested - anandtech

3DMark11 er flertrådet som fy. FX-8170 blir vel heller ikke mer enn noen hundre MHz raskere, og for at 8150 skal bli kompetetiv med i5-2500k i annet enn x264 ser vi på nærmere 5GHz klokkefrekvens og tilsvarende overklokking.

Phenom II er bedre til gaming enn det FX-serien er nå. Jeg gjentar:

FX-8150 er den største floppen av datakomponenter for forbrukere på over fem år.

Likheten med Netburst og Fermi er store:

Dårlig ytelse mot konkurransen, varm, stor brikke, høyt strømforbruk og alt for sent ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...