RBW Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Vi har tatt en sniktitt på AMDs Bulldozer i forbindelse med dagens lansering. Sniktitt: AMD FX-8150 Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 tja.. så ikke såå dumt ut. Gleder meg til mer utfyllende test og overklokking Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Muy interesante, eses Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Er på kanten dette ATi (AMD må vike for det største suksess navnet innen selskapet), veldig mye på kanten. Men om de klarer å holde på "vannet" så ser det ut til at ATi endelig kan velte Intel bordet. Men det henger flere faktorer her, ytelsen er en ting, strømforbruk og varme er to andre faktorer som raskt kan gi Intel en større verdi. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ser ut som Bulldozer yter greit i forhold til prisen, men på ingen måte verdt å vente så lenge på. I tilegg til at det hjelper fint lite om den er litt billigere enn en tilsvarende Intel CPU når den bruker så mye strøm som den gjør. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ser ut som Bulldozer yter greit i forhold til prisen, men på ingen måte verdt å vente så lenge på. I tilegg til at det hjelper fint lite om den er litt billigere enn en tilsvarende Intel CPU når den bruker så mye strøm som den gjør. sett noen tester som sier at bulldozer bruker mer watt/ytelse en intel? eller er det en antagelse? Lenke til kommentar
xTep Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) *snip* sett noen tester som sier at bulldozer bruker mer watt/ytelse en intel? eller er det en antagelse? I følge denne testen øker strømforbruket noe helt vanvittig når de blir overklokket. 8150 bruker i følge samme test 77W mer enn 2600k ved stock hastighet, og det blir veldig mye verre med en gang det er OC med i bildet. EDIT: Ved load, selvsagt. Idle er Bulldozer veldig bra. Endret 12. oktober 2011 av futtbucker Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Ganske grei pris med tanke på at dem kommer med lukket vannkjøler(og 2x120mm vifter). Endret 12. oktober 2011 av HFidelity Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 igrunn ikke noe god test. siden psu'er har veldig varierende ytelse under 20% spessielt så langt ned som 10% er det kun 6w som skiller idle fra en x6 til en fx8150. men det ser ikke bra ut for load forbruket nei. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Bør jeg sende tilbake 2500k og kjøpe en amd? Lenke til kommentar
xTep Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Fra Anandtech sin review av FX-8150: Horribelt strømforbruk. Såvidt bedre enn sekskjerners Phenom II. IPC går ned fra Phenom II, og er milevis unna Intel. Og fra konklusjonen: If you're considering buying new, I feel like the 2500K is a better overall part. Veldig skuffende med tanke på at 2500k har halvparten så mange kjerner, er billigere og bruker mindre strøm. Bør jeg sende tilbake 2500k og kjøpe en amd? Bare hvis du har lyst til å donere penger til AMD. Ytelsesmessig er det ingen grunn til det. 4 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Bør jeg sende tilbake 2500k og kjøpe en amd? Bare hvis du har lyst til å donere penger til AMD. Ytelsesmessig er det ingen grunn til det. Takk da gjør jeg ikke det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Husk å inkludere en desimal/flytetallstest som kjører på nøyaktig 2 kjerner da. Kan bli moro å se på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Huff, dette var skuffende. Så langt kan jeg bare se ett eneste lyspunkt: At den langt uthalte ventetiden endelig er over. Dvs. den konkurrerer jo greit nok i sin prisklasse innen en del typer arbeidslaster, men helhetsbildet er ganske skuffende. Håper ikke dette blir nok en spiker i kista for konkurranse i CPU-markedet. Monopol er aldri bra. 4 Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Årets skuffelse vil jeg si...fx-8150 klarer ikke å nå opp til i5 2500K, og med den planlagte økningen i ytelse på kun 10-15% per år så ser jeg ingen grunn å gå for bd Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg kommer til å kjøpe meg FX-8150 uansett. Har sittet på Phenom II 1055t nå og er strålende fornøyd med ytelse i forhold til andre. Da de andre svei av 2300 kroner på CPU kjøpe jeg min for 1500 og holdt ytelsen tett opp mot dem i spill. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 dette var synd, som en gammel fan av amd hadde jeg tenkt å teste ut denne etterhvert, men det er jo ingen grunn til det.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ja, ja... Da har jeg lest AnandTech sin review, og må vel egentlig si at dette var som forventet. Overall multi-threaded ytelse som en Intel Core i5 2500. Det som derimot overasket meg er at single-threaded ytelse i mange tilfeller faktisk er dårligere en Phenom II. Jeg er dessverre redd for at dette kommer til å se stygt ut for AMD etter at Sandy Bridge-E og Ivy Bridge er lansert. Lenke til kommentar
Nannari Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hovedkortet som er brukt for AMD'n er også en god del bedre enn det som er blitt brukt for Intel i denne testen/sammenligninga.. Vi snakker en 60-70$ i prisforskjell... Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jaja, da får jeg gå for en 2600K. Og jeg som hadde lyst til å prøve AMD igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå