Gå til innhold

GTX 560 Ti TOP SLi problemer


chargoo

Anbefalte innlegg

Hei! Bygde PC her om dagen. Alt fungerer som det skal, bortsett fra SLi-mode.

 

PC-specs:

ASUS P8Z68-V PRO

Intel Core i7 2600k

Corsair Dominator 1600MHz, CL9

Nvidia Geforce GTX 560 Ti TOP x2

Corsair HX750 PSU

 

1. Si at jeg legger inn driveren til skjermkorta, restarter, og velger å gå i SLi-modus (som jeg har mulighet til å gjøre under Nvidia Control Panel). Det som skjer da er at PCen mister kontakt med grafikkorta (i allefall et av de), og det virker som driveren mister 'kontakt' med skjermkorta da jeg mister oppløsningen på skjermen.

 

2. Det jeg KAN gjøre da er å gå inn i Device Manager og disable for så å enable skjermkortet med markert utropstegn (caution-sign) ved siden av, dette vil gjøre at den får kontakt med PCen igjen og SLi-modus blir aktivert. Greit nok, men det hjelper lite når jeg hver gang etter restart må gjenta punkt nr 1.

 

Tips til hva jeg kan gjøre for å slippe dette hver gang?

 

NOTE: Har testa begge grafikkorta i primary slot uten det andre plugga i, og begge fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Bygde PC her om dagen. Alt fungerer som det skal, bortsett fra SLi-mode.

 

PC-specs:

ASUS P8Z68-V PRO

Intel Core i7 2600k

Corsair Dominator 1600MHz, CL9

Nvidia Geforce GTX 560 Ti TOP x2

Corsair HX750 PSU

 

1. Si at jeg legger inn driveren til skjermkorta, restarter, og velger å gå i SLi-modus (som jeg har mulighet til å gjøre under Nvidia Control Panel). Det som skjer da er at PCen mister kontakt med grafikkorta (i allefall et av de), og det virker som driveren mister 'kontakt' med skjermkorta da jeg mister oppløsningen på skjermen.

 

2. Det jeg KAN gjøre da er å gå inn i Device Manager og disable for så å enable skjermkortet med markert utropstegn (caution-sign) ved siden av, dette vil gjøre at den får kontakt med PCen igjen og SLi-modus blir aktivert. Greit nok, men det hjelper lite når jeg hver gang etter restart må gjenta punkt nr 1.

 

Tips til hva jeg kan gjøre for å slippe dette hver gang?

 

NOTE: Har testa begge grafikkorta i primary slot uten det andre plugga i, og begge fungerer.

 

Ett kort er i første slot, primary skjerm conn er på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...