Gå til innhold

Microsoft Optical 1.1 klikker.

Anbefalte innlegg

Etter ca 1 år med vanlig bruk har min ms optical 1.1 mus begynt å bli sliten. Den kobler ut når jeg beveger den og kobler til etter en stund.

Jeg lurer på om problemet er dårlig kontakt.

Om det er noen som vet noe om dette eller har/har hatt samme problemet må dere svare meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt samme problemet, kjøpte min i Desember 2002 og den begynte å bli ustabil for ca 1 måned siden. Lyset ble borte og musen stoppet å fungere.. som regel fungerte den igjen hvis jeg plugget den ut og satte den inn igjen på nytt. Jeg har kjøpt en ny mus av samme type igjen.. likte den godt ellers... billig og grei.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt samme problemet, kjøpte min i Desember 2002 og den begynte å bli ustabil for ca 1 måned siden. Lyset ble borte og musen stoppet å fungere.. som regel fungerte den igjen hvis jeg plugget den ut og satte den inn igjen på nytt. Jeg har kjøpt en ny mus av samme type igjen.. likte den godt ellers... billig og grei.

Bra å høre at det ikke bare er jeg som plages. Vurderer å kjøpe en ny mus av samme type jeg og, men jeg kunne tenkt meg å løse problemet i stedet for å kjøpe ny mus..

Lenke til kommentar

Det er slik på ALLE Microsoft Optical 1.1 muser. Med min skjedde dette for ca 2 uker siden.. Akkurat samme problemet som dere har.. Begge kameratene mine har samme musa, og med de skjedde det for ca 2-3 måneder tilbake tenker jeg. Men jeg har bare hatt musa mi i 5 måneder tenker jeg. Nå er den ubrukelig...

Vet ikke om det er noe garanti på disse jeg ? Det er jo teit da, når det er skjer på alle musene. Det er ledningen som blir ødelagt btw. Kameratene mine byttet ledning med en Microsoft Optisk 1.0 mus der ledningen fortsatt var intakt og da fungerte det.. Han bruker den fortsatt. Og slik som på de nye musene som Explorer Optisk 3.0 osv, de fungerer bra. Jeg låner en slik nå btw.. Er venstrehendt da - køddent - . :D

Lenke til kommentar

Jeg har fått låne meg en Explorer 3.0 nå en stund, til jeg skaffer meg en ny mus, pga MS Optisk 1.1 er fucked som jeg sa... Det eneste jeg kan klage over med denne musen er,

1. Den er ikke laget for venstrehendte, det er helt sikkert! :)

2. Den klikker ikke når man drar den fort til siden, men hvis du prøver å ta den sakte, i for eksempel 90 graders vinkel for deretter og ta den samme vinkelen veldig fort, blir ikke "dreiemomentet" det samme. Det blir altså lavere ved stor fart i musa. dette synes jeg virker litt rart, med tanke på at sensoren leter etter bevegelse 6000 ganger i minuttet.

Men men, alt i alt er det en veldig god mus til spilling, Det er helt sikkert og den anbefales på det sterkeste. Nå har jeg ikke prøvd MX300 da, men den sies også å være veldig bra til spill!

Lenke til kommentar
Det er mest sansynlig ledningen er sånn med alle intellimousene tror jeg : tror microsoft har 5 års garanti på musene sine da kan jo prøve å sende tilbake der du kjøpte den :yes:

:yes: microsoft gir 5 år garanti ja, så bare og gå i butikken og få den bytta. Er man heldig har ikke butikken noen Intelli 1.1 og man får en 3.0 (vandligvis) :D

Har selv gjort dette....

Lenke til kommentar
Det er mest sansynlig ledningen er sånn med alle intellimousene tror jeg : tror microsoft har 5 års garanti på musene sine da kan jo prøve å sende tilbake der du kjøpte den :yes:

:yes: microsoft gir 5 år garanti ja, så bare og gå i butikken og få den bytta. Er man heldig har ikke butikken noen Intelli 1.1 og man får en 3.0 (vandligvis) :D

Har selv gjort dette....

Satan det funka ikke for meg hadde ms optical hadde samme problemet kontakten var løs,selvsagt kjøpt på stjelehuset(aldri mer)

Der sa han som jobba der nei det går under slite deler og dekkes ikke av garantien det var 400 spenn i dass :cry:

Men egentlig så hadde han plikt til å bytte den for meg?

******!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Hadde en MS intellimouse explorer 1.1. Samme skjedde med den, og det var ledningen som var problemet. Hvorfor ikke bare kutte av litt av ledningen og lodde på kontaken igjen? Det er jo der ledningen går inn i musa den blir ødelagt... Har gjort det selv med en gammel kulemus.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter å ha lest denne tråden leverte jeg inn min 2 år gammle intelimouse explorer ettersom om at jeg har hatt samme problem som ble beskrevet her. Etter fire uker fikk jeg beskjed at musen var byttet og jeg kunne hente den. På elkjøp lå en helt ny intelimouse explorer 3 å ventet på meg. Takker for at denne tråden ble laget og jeg fikk vite at der er 5 års garanti på ms mus :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...