Gå til innhold

Ny bærbar maskin til "alt" for ca. 5-6k

Anbefalte innlegg

Hei

Nå merker jeg at min gamle bærbare maskin begynner å dra litt på årene. Den sliter med det meste, og det ser ut som den helst vil ta kvelden så fort som mulig. Derfor føler jeg at det er på tide å se etter hva som er ute på markedet nå. Har ikke fulgt så mye med på fronten de siste fire årene, så jeg er rimelig blank på hva som er best nå om dagen.

Det jeg i all hovedsak er ute etter er en maskin som takler det jeg kan finne på å gjøre på maskina. Det er ikke snakk om de største greiene, men noe enkel bilderedigering i Lightroom og Photoshop, noe musikkproduksjon, kanskje noe videoredigering og noe spill. Det er for all del ikke snakk om noe avanserte greier, så jeg trenger ikke noe beist for å gjøre dette på.

Prisnivået jeg helst vil ligge på er rundt fem tusen, men kan strekke meg opp til seks tusen om det er et kupp som ligger i den prisklassen. Skjermstørrelsen kan være mellom 12" og 16", så det er ganske likegyldig. Litt lagringsplass er også greit å ha, men filmer og serier ser jeg heller på Xboxen med en ekstern disk tilkoblet, så jeg trenger ikke allverdens.

Det viktigste blir kanskje ordentlig med minne samt et greit grafikkort. Lyd til musikkprod. kjører jeg eksternt.

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...