Gå til innhold

Energiingeniør - valg av bacheloroppgave?

gfunck

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg studerer tredje året på energiteknologi ved Høgskolen i Bergen. I dag fikk vi beskjed om å begynne å tenke på valg av hovedprosjekt, og at om vi ikke hadde dette klart innen 15. november får vi bare utdelt en. Da må en altså kontakte en bedrift for å finne ut en selv om en vil ha noe å si på det.

Er det noen som har noen ide'er til hvordan jeg burde gå fram, har av ulike årsaker vært lite på skolen og kjenner få så vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Hvilke bedrifter burde jeg kontakte i vestlandsregionen, og spør man vanligvis de om de har noen tanker om de vil ha skrevet en oppgave da?

Vi har på studiet vært innom temaer som passivhus og energieffektivitet, vindkraft og andre fornybare energikilder, teknisk varmelære og en del annet.

Tenker også på å bygge på med en 2-årig Master, ligger ca på en B i snitt nå, såvidt i underkant kanskje. I så måte lurer jeg på om noen har noen erfaringer der? Skoler eller linjer å anbefale. De eneste alternativer jeg har tenkt litt på nå er NTNU i hjembyen Trondheim eller København som virker spennende.

Vet ikke helt hva jeg forventer å få svar på her, er bare åpen for tankevekkere av alle slag og takker så meget for alle tips på alle nivå.

Mvh,

gfunck

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del ikke forvent at bedriftene skal ha noe klart til deg. Ta tak selv, ring rundt og beskriv hva du kunne tenke deg, og iallefall et par problemsstillinger som du selv har tenkt ut. Ikke nødvendighvis disse du kommer til å skrive om, men det viser at du har hode med.

Ellers er det ikke så vanlig at man skriver for bedrifter på ingeniøren, var iallefall ikke det når jeg vandret de trakter. Det er ikke noe heltidsprosjekt, pluss at man ikke "får reddet verden" på prosjektet siste semester ing.skole.

Selv ville jeg heller satset på en beskrivende oppgave om et tema, kanskje et tema som ligger litt fremme i forskningen. Men, smak&behag.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...