skulegutan Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hva kan man forvente som en antatt årslønn i butikker som kiwi, rema 1000, coop osv? Jeg har generell studiekompetanse, burde vel bety noe.. Mange sier at sånne kjeder følger tariffen fra butikksjef.com, men er ikke sikkert alle gjør det... Noen erfaringer eller kunnskap som kan deles? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Generell studiekompetanse har iallefall ingen ting å si på slike kassa jobber. Hadde du hatt en bachelorgrad så kunne du kanskje krevd litt mer, men da hadde du nok ikke jobba der i utgangspunktet Lønn i denne bransjen er også svært svingende fra sted til sted... Kjenner to som jobber som kassaansatte. Han ene er på Kiwi og andreman sitter på Rema 1000 bare 2 km fra hverandre, men de har ca 20kr forskjell i timelønn, selv om de begge er like gamle og har samme utdanning og erfaring.. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Jeg vil nok tro at så å si alle følger tariff, om de ikke gjør det så vil de nok tilby mindre i lønn. Så kan du si, men ifg tariff så skal vi tjene så og så mye, det vil nok ikke gå den andre veien. Jeg jobber deltid i butikk og er 22 år, har jobbet der under 1 år. Men jeg får lønn ut ifra lønnstrinn 3, noe jeg strengt tatt ikke har krav på. Endret 11. oktober 2011 av Catoa Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Generell studiekompetanse vil gi deg høyere lønn i noen butikker. I Coop-butikker utgjør det i hvert fall en forskjell. Da damen jobbet i butikk (Coop) hadde hun 135 kr timen. Hun var da deltidsansatt med et par års ansinitet. Dette er noen år siden, så mulig det har steget noen få kroner siden den gang. Endret 11. oktober 2011 av Må jeg? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ikke overalt at ansinitet teller heller desverre Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Trodde man gjorde det i de store kjedene jeg.... Da får jeg vel kanskje satse på høgskole.......... Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ansiennitet vil jo ikke du få uansett.... Men du har krav på lønnstrinn 3 (135.54kr)"Hvis en arbeidstaker har bestått en eksamen fra videregående som gir studiekompetanse, skal også han/hun ha minimum lønnstrinn 3." Mer har du ikke krav på. Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 jeg har krav på det om butikken skulle følge den tariffen, noe som få gjør i følge det de her sier. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Trodde man gjorde det i de store kjedene jeg.... Da får jeg vel kanskje satse på høgskole.......... Alle de kjedene du nevner følger tariffen til Handel og Kontor, den du refererer til på butikksjef.com. Det er få kjeder som ikke følger denne. Studiekompetanse og alder (25 år) gir minimum lønnstrinn 3. Fagbrev i butikkfaget/salgsfaget gir lønnstrinn 6 + 8 kr ekstra i timen. Ellers er det ansienitet eller avtaler som gjelder. Ellers gir lederstillinger som f.eks butikksjef bedre lønn. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå