horse4life Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Heisann! Vurderer nå å kjøpe meg skjermkort fra komplett.no, men er usikker på om jeg blir fornøyd med kjøpet. Ser at de har 45 dagers åpent kjøp der angrerettlovens betingelser gjelder. Kan jeg altså kjøpe kortet, bruke det og finne ut etter feks 30 dager at dette bråker for mye, blir for varmt eller ikke yter godt nok og levere det tilbake og få pengene igjen? Bra om mange svarer, og evt har linker til sider hvor det står om dette, eller kan argumentere for/imot Lenke til kommentar
koppkaffe Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) "Du har angrerett i 14 dager, men i visse tilfeller forlenges fristen til 3 måneder og i enkelte tilfeller til 1 år. Ønsker du å returnere varen, må den være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. " (Forbrukerportalen.no) Jeg tolker det dit hen at du kan prøve ut varen og sende den tilbake innen angitt tidsfrist, så lenge varen er i tilnærmet lik stand som da du fikk den. Endret 11. oktober 2011 av koppkaffe Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har kuttet ut alle nettbutikkene på grunn av at jeg har vært misfornøyd med dem, og i stedet handle lokalt. Mye lettere å spørre seg fram til riktig vare, enn å klikke på produktinformasjon. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Har selv returnert et par skjermkort til komplett etter å ha prøvd dem noen dager, slet med litt kompabilitetsproblemer, tok de i retur 2 ganger på rad uten problemer. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har kuttet ut alle nettbutikkene på grunn av at jeg har vært misfornøyd med dem, og i stedet handle lokalt. Mye lettere å spørre seg fram til riktig vare, enn å klikke på produktinformasjon. Har du noe å utsette på Komplett/Netshop også? Alltid hatt gode erfaringer med de to, og jeg har handlet veldig mange ganger hos begge, over mange år. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har kuttet ut alle nettbutikkene på grunn av at jeg har vært misfornøyd med dem, og i stedet handle lokalt. Mye lettere å spørre seg fram til riktig vare, enn å klikke på produktinformasjon. Har du noe å utsette på Komplett/Netshop også? Alltid hatt gode erfaringer med de to, og jeg har handlet veldig mange ganger hos begge, over mange år. Det gjelder mer eller mindre alle, inkludert begge de to. Men siden det ikke er temaet fra tråstarters side, lar jeg være å gå mer i detalj. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Men skjermkortet har jo samme stand om man har brukt det i 5 dager eller 30 dager. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har kuttet ut alle nettbutikkene på grunn av at jeg har vært misfornøyd med dem, og i stedet handle lokalt. Mye lettere å spørre seg fram til riktig vare, enn å klikke på produktinformasjon. Det går an å ringe salgsavdelingen på nettbutikkene og få mer nøyaktig informasjon. Nå vet jeg ikke hvor du handler lokalt, men om du går på elektro-/hvitevarebutkker der de også selger elektronikk, så betaler man som oftest i dyrere dommer også. Men klart, man gjør som det passer en best, det er ikke det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har kuttet ut alle nettbutikkene på grunn av at jeg har vært misfornøyd med dem, og i stedet handle lokalt. Mye lettere å spørre seg fram til riktig vare, enn å klikke på produktinformasjon. Du er faktisk missfornøyd med alle nettbutikker. Godt gjort. Ikke vurdert at problemet ligger hos deg kanskje? Men for all del, hvis du heller vil bli lurt av lokale selgere som anbefaler varer utifra sin egen lagerstatus og inntjening til en høyere pris enn på nett, så skal du få lov til det. Ingen angrefrist har du heller, som tråden faktisk handler om. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hadde vært veldig fint om dere fokuserte på spørsmålet mitt og ikke henger dere opp i sånne småting:P 3 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du er faktisk missfornøyd med alle nettbutikker. Godt gjort. Ikke vurdert at problemet ligger hos deg kanskje? Men for all del, hvis du heller vil bli lurt av lokale selgere som anbefaler varer utifra sin egen lagerstatus og inntjening til en høyere pris enn på nett, så skal du få lov til det. Ingen angrefrist har du heller, som tråden faktisk handler om. Om du ønsker å belyse databutikkers service og troverdighet, så start et nytt emne; her hører det ikke hjemme, slik jeg skrev litt lenger oppe. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Om du ønsker å belyse databutikkers service og troverdighet, så start et nytt emne; her hører det ikke hjemme, slik jeg skrev litt lenger oppe. Så det er altså greit for deg å ta opp et urealtert emne i denne tråden, men ingen skal få kommentere det? Flotte greier. Foreslår at vi lar det ligge der jeg. 1 Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Om du ønsker å belyse databutikkers service og troverdighet, så start et nytt emne; her hører det ikke hjemme, slik jeg skrev litt lenger oppe. Så det er altså greit for deg å ta opp et urealtert emne i denne tråden, men ingen skal få kommentere det? Flotte greier. Foreslår at vi lar det ligge der jeg. Phax avsluttet herved denne diskusjonen og dere kan nå få lov til å svare på mitt spørsmål istedet. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Tar du skjermkortet til bruk som ditt eget tror jeg du mister angreretten. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Så lenge varen er i samme tilstand som da den ble kjøpt kan du returnere den til oss innen 45 dager og få pengene tilbake! Så ja, åpner du pakken pent og monterer kortet uten og knekke det eller noe annet dumt så skal det være mulig å returnere det hvis du ikke er fornøyd med ytelsen. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvis jeg begynner å overklokke det osv, så vil jeg anse det som å bruke det som sitt eget, for da gjør du forandringer, men så lenge jeg ikke driver å gjør forandringer, så har det vel ikke noe å si hvor lenge jeg bruker det, bare jeg leverer det innen de 45 dagene? Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Nei sålenge komplett ikke kan påvise noen slitasje på kortet så har jeg vanskelig for å se hvordan de kan hindre deg i å returnere kortet. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Jeg har aldri helt skjønt vitsen med 45 dagers åpent kjøp der angrerettlovens betingelser gjelder. Altså "normal angrerett" stiller ganske høye krav, da slik jeg ser det skal butikken nærmest kunne selge dette produktet som nytt igjen. Jeg som kunde, er ikke interessert i å få en vare som overhode har hatt antydning til å være brukt, da ville jeg returnert den med en gang. Jeg har hørt at det er derfor ganske strengt, og at produktet nærmest må være i perfekt tilstand. På en annen side skjønner jeg ikke hvorfor komplett skal utvide angreretten fra 14 til 45 dager, da angreretten tilsier at man nærmest ikke kan bruke produktet, og det er ikke vits å la produktet ligge hjemme i 45 dager uten å teste det, men det at de skriver "angrerettlovens betingelser gjelder" gjør at hele greia er helt misvisende, fordi hvis det er samme vilkår er denne praksisen ubrukelig. Eneste returetten jeg vet er bra er Elkjøp sin(de selger dog ikke skjermkort), der kan man nærmest rævpule produktet før man leverer det tilbake, og elkjøp setter der igjen en pris på varen ettersom hvor jævlig den ser ut og selger den ut igjen. Endret 12. oktober 2011 av MrLG Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg har aldri helt skjønt vitsen med 45 dagers åpent kjøp der angrerettlovens betingelser gjelder. Altså "normal angrerett" stiller ganske høye krav, da slik jeg ser det skal butikken nærmest kunne selge dette produktet som nytt igjen. Jeg som kunde, er ikke interessert i å få en vare som overhode har hatt antydning til å være brukt, da ville jeg returnert den med en gang. Jeg har hørt at det er derfor ganske strengt, og at produktet nærmest må være i perfekt tilstand. På en annen side skjønner jeg ikke hvorfor komplett skal utvide angreretten fra 14 til 45 dager, da angreretten tilsier at man nærmest ikke kan bruke produktet, og det er ikke vits å la produktet ligge hjemme i 45 dager uten å teste det, men det at de skriver "angrerettlovens betingelser gjelder" gjør at hele greia er helt misvisende, fordi hvis det er samme vilkår er denne praksisen ubrukelig. Eneste returetten jeg vet er bra er Elkjøp sin(de selger dog ikke skjermkort), der kan man nærmest rævpule produktet før man leverer det tilbake, og elkjøp setter der igjen en pris på varen ettersom hvor jævlig den ser ut og selger den ut igjen. Jeg lo, men fant ut jeg burde holde latteren tilbake så resten av huset ikke skulle tro det var noe galt med meg! Men ja, virker som et litt merkelig opplegg det der ja, skal ta en telefon til dem i morgen! Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ser ikke hva som er så merkelig. De gjøre det jo selvsagt for å møte konkurransen. Elkjøp har tilbydd 30 dagers returrett i åresvis, så nå tar komplett det et steg videre for å kunne tilby ennå bedre kundeservice. Og de returnerte produktene selges ikke som nye med mindre de fremstår som det. Da merkes de som demo og selges til en hyggeligere pris. I det lange løp tjener de nok på det. Terskelen for å handle blir jo lavere når man vet at man har god tid på å bestemme seg om man vil beholde produktet eller ikke. Og jeg vil tro at det er de aller færreste som faktisk gidder returnere produkter når de først har fått de hjem og tatt det i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå