EmilFabian Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Heisann! Holder på med å kode en side, der en bruker skal kunne legge inn informasjon i kolonner ved å fylle ut ett skjema. Det brukeren har lagt inn skal vises i en liste under. Det er ikke noe problem. Men så kommer jeg til det, at når informasjonen f.eks blir sendt til kolonnen "ommeg1" og skal vises i tabellen, så må han kunne fortsette med samme skjemaet og oppdatere "ommeg2", som skal vises over "ommeg1" igjen. Hvordan får jeg siden til å sjekke om "ommeg1" er utfylt og deretter sende infoen til neste kolonne? Takk for svar på forskudd! -EF Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 php? asp? perl? python? ruby? Dette er nok mer språkteknisk enn databaselogikk du er på jakt etter. Når det er sagt så lure jeg på hvor mange kolonner som begynner med "ommeg" du har. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg synes dette høres ut som en JavaScript-utfordring. Fint om vi får litt HTML og kode å se på... Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) PHP er som skapt for dette. Opprett en form i HTML med noen felter/textarea og en submit button. Du har da muligheten til å bare skriv ut felt2 om $_POST er sendt. Muligens en litt banal måte å gjøre ting på, men det fungerer. <?php if (isset($_POST['submitted'])) { // gjør noe her med POST evt. } ?> <form enctype="multipart/form-data" action="" method="post"> <?php if (isset($_POST[])) { echo '<textarea name="fel2" rows="10" cols="50">'; if (isset($_POST['felt2'])) echo strip_tags($_POST['felt2']); echo '</textarea>'; } ?> <textarea name="felt1" rows="10" cols="50"> <?php if (isset($_POST['felt1'])) echo strip_tags($_POST['felt1']); ?> </textarea> <input type="submit" name="submit" class="submit" value="Gå videre i prosessen" /> <input type="hidden" name="submitted" value="TRUE" /> // forteller skriptet at post er sendt. </form> Edit: if (isset()) på felt1 gjør at denne blir "sticky". Den skriver ut igjen innholdet som lå i felt1 når man trykket på submit. Helt lignende blir det for input osv: <input name="felt1" type="text" title="Skriv noe" value="<?php if (isset($_POST['felt1'])) echo strip_tags($_POST['sted']); ?>" /> Dette gir "sticky" input. Endret 21. oktober 2011 av Sono Juventino 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå