Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger hjelp og råd, aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anbefalte innlegg

Samboeren min har for ikke mange timer siden tatt bussen til flyplassen for å flytte hjem permanent, noe som tilsier andre siden av landet. Skal møtes om et par mnd for å se hvordan det går, men jeg har allerede forberedt meg på det verste. Etter flere helger med krangling enn hva jeg klarer å telle, sitter jeg tilbake med et studium jeg vurderer å bryte, med en leilighet jeg ikke har råd til og i en landsdel som jeg ikke trives i. Jeg kjenner så godt som ingen her, og er nå helt tom. Jeg har null matlyst, og vil bare hjem.

Jeg flyttet til Bergen i august, og ironisk nok valgte jeg/vi studiet på denne siden av landet utelukkende for å "komme oss vekk". Idiot som jeg var valgte jeg ikke Oslo, noe jeg nå ser at jeg selvfølgelig skulle ha gjort. Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg studerer rettsvitenskap, og går da over i en annen kvote dersom jeg bryter studiet, men herregud som det frister. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Postet av anonym: 9e8a6970f63a35bd113a6536e67c5bee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du trenger noen å snakke direkte med, få innspill og råd, og "kaste ball med" er det bare å sende en PM, så kan vi prates over MSN foreksempel. Jeg er en god lytter, er flink med problemløsning, og har mye tid. :)

Det virker som om det er mye å ta tak i her, og mye å nøste opp i, få orden på og tenke over, så det hadde nok vært lurt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

1 : Tenk positivt!

2 : Det er ikke sikkert det er over , men det er tydelig at begge behøver betenkningstid.

3 : Fokuser på studiene , at du ikke har venner i området er ofte et pluss siden du da kaster bort mindre tid på dem.

4 : Om du kjeder deg finn på noe, spill et spill etc, men for all del ikke tenk på at du nå kjeder deg.

5 : Om hun ikke er med på å dele litt av utgiftene til du får solgt / byttet leilighet så bør du få tak i noen andre som kan bo sammen med deg.

Ønsker deg lykke til, men for all del ikke gi opp studiene nå da du fort vil angre på bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Jeg var delvis i samme situasjon selv. Det ble slutt med dama pga jeg flytta til Kristiansand. Det tok slutt etter ca 2 uker på skolen og etter det glei jeg helt ut. Jeg begynte å skulke dager/uker av skolen, og hadde null sosial kontakt, for jeg ble bare sittende inne. Jeg vurderte sterkt å flytte hjem til familie/venner.

Det gikk ca 1 mnd så begynte ting å gå litt over, men sliter fortsatt med dette etter ca 2 mnder.

Om det verste skjer og det blir slutt mellom dere, prøv å finn deg en hobby, begynn å tren e.l. Dette hjelper enormt mye, og du får rensket tankene dine.

Lenke til kommentar

Jeg takker for tilbakemelding, men tankene mine peker fortsatt i den retningen av å flytte hjem. Det verste er at jeg har eksamen nå førstkommende fredag, og jeg gir fullstendig beng i hvordan det går, jeg vil bare vekk, og jeg klamrer meg til håpet om at vi skal klare oss ennå. Det verste er at jeg hadde langt over snittet for å komme inn i Oslo på primær, men ikke i ordinær. Haha, så rævkjørt jeg har bltit! Men hva skal jeg gjøre i mellomtiden? Det jeg vet er at jeg sitter med en leilighet til nesten 10 000 i måneden, noe jeg ikke har sjangs i havet til å klare nå som jeg er alene. Kan forsøke å forklare huseieren hva som er casen, og håpe at han forstår, men det kommer til å gå så sinnsykt mye penger. Pluss jeg må si fra til Lånekassen så fort som mulig. "Jeg flytter ikke tilbake med det første, for å si det sånn" sitter som et ekko i hodet mitt ennå.

Postet av anonym: 9e8a6970f63a35bd113a6536e67c5bee

Lenke til kommentar

Samboeren din burde i hvert fall bidra med husleie ut oppsigelsestiden.

Enig her, dere har begge gått inn i leieforholdet og har derfor begge ansvar for å gjøre opp for dere. Hvis hun ikke bidrar økonomisk når hun bare stikker, så vil jeg påstå at det sier sitt..

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...