Gå til innhold

Xp henger seg

Anbefalte innlegg

Ja, problemet står vel beskrevet i topic, men jeg skal forklare litt nærmere. I dag når jeg satt og videoredigerte i Adobe Premiere så hang pc'en seg, trykka ctrl+alt+delete og fikk lukket premiere. Men pc'en gikk ubeskrivelig tregt etter det og den linja hvor Startknappen er og alt hang seg, men mIRC funket som aldri før. Trykka ctrl-alt-delete en gang til og restarta maskina.

Den var ekstra treg, og da mener jeg t_r_e_g! Tok sånn ca 1 min før msn messenger startet, noe som gjerne tar 1-2 sekunder til vanlig. Jeg skrudde av maskina i et min mens jeg hentet cola. Når jeg startet den igjen så det ut som alt var fint inntil der windows starter ( windows xp ikonet kommer opp og den blåe dingsen hviner fram og tilbake på skjemen, FØR man logger inn ), akkurat DER henger maskinen seg. Ingenting annet enn resetknappen på maskina funker. Det kommer noen hvite striper nedover skjermen og slik. Trykker resetknappen, og starter i safe mode med netverk, logger inn som Administrator og alt funker som det pleier å funke i safemode. Prøver å starte på vanlig måte, men akk nei, henger seg på samme stedet.

Dette har skjedd en gang før, når jeg nettopp hadde bygd pc'en. 3 dager etter ellerno. Den gangen formaterte jeg harddisken og reinstallerte Xp. Det har jeg tenkt å gjøre nå og, men først lage en partisjon med partitionmagic og putte alt som jeg vil skal overleve formateringen på den, for så å reinstallere.

Men FØR jeg gjør det vil jeg gjerne vite om noen andre der ute har hatt samme problemet, og isåfall har dere løst det uten å formatere? Er det noen annet måte? Eller noen tips dere kan gi meg?

Vil helst ikke formatere... ( Vil vel ikke de fleste ;) )

OM jeg formaterer så blir det Windows 2000 på meg!

Hardware:

Abit NF7-S v2.0 med seneste bios.

Sapphire Radeon 9700 PRO med Catalyst 3.6 drivere.

Twinmos 256mb ddr ram m/winbond (pc3100 elns) (2stk)

Xp2500+ (barton ting)

maxtor 120gb hd 8mb cache

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel... har ingen god løsning på problemet ditt, så her kommer noen ganske opplagt ting:

*Er det godt med plass igjen på C: disken? 1-2-3 GB minst...

*Hadde samme problem da jeg forsøkte å klokke opp rammen min... kan være noe i de baner?

*prøvd å reinstallere drivere til skjermkort, hoverdkort osv?

*FORMATERING! eneste fornuftige løsningen på de fleste windows-problemer... :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...