Antonsenlarsen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Slenger meg på den her da det er veldig likt det jeg tenker å kjøpe. Det eneste jeg lurer på er hvor stor forskjell det er mellom kjølepastaen som følger med prosessoren og en du kan kjøpe ved siden av?=) Hvis du ikke har planer om å kjøpe ei ny vifte - altså du vil bare bruke medfølgende CPU vifte så trenger du ikke å kjøpe ekstra kjølepasta. Har forresten de viftene som følger med CPUene tatt seg opp? Kjøpte ny CPUkjølevifte sist gang jeg oppgraderte PCen for 3-4 år siden pga de som fulgte med tydeligvis var ganske dårlig. næh, de ekke noe særlig bra. funker med stockclock såvidt. sitter med en i7 2600k som blir 77 grader ved full load og det er i varmeste laget. jeg prøvde asus sin optimized automatiske overclock og havna på 85 grader før jeg fikk blackscreen og fikk ikke boota så jeg måtte resette CMOS etter 5 minutter. funker altså ikke bra med overclock, men AKKURAT uten.. Endret 16. oktober 2011 av Antonsenlarsen Lenke til kommentar
cfg Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har en OCZ - Agility 3 - HK: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 (Du kan la SSDen være en cache med Z68 - med andre ord SSDen funker som en slags ram for den andre hdden - så de programmene du bruker mest får en tilnærmet SSD speed, og en 1TB "SSD" er jo genialt! ) Tviler på at det er så mye forskjell mellom HDDene, hadde personlig tatt den som var billigst. Angående GPU - sjekk om det er andre klokkefrekvenser på de. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har en OCZ - Agility 3 - HK: ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 (Du kan la SSDen være en cache med Z68 - med andre ord SSDen funker som en slags ram for den andre hdden - så de programmene du bruker mest får en tilnærmet SSD speed, og en 1TB "SSD" er jo genialt! ) Tviler på at det er så mye forskjell mellom HDDene, hadde personlig tatt den som var billigst. Angående GPU - sjekk om det er andre klokkefrekvenser på de. Takk for svar! Fant ut at det var nok 2 forskjellige GPU'er, var bare jeg som tullet med tallene er det stor forskjell mellom GTX 560Ti og bare GTX560? Det med HK og SSD'en, er det noe jeg må gjøre (innstillinger) eller gjør netshop det automatisk, når jeg velger det HK og HDD+SSD? MvH Tommy Lenke til kommentar
cfg Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Skriv det til de når du bestiller, godt mulig de gjør det for deg! Jeg vil anbefale 560Ti over normale 560, uten tvil. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Har noen spørsmål ang kjøling Noen som vet om det lønner seg å skaffe seg vannkjøling? vurderer enten Crossair H50/60 eller H100. Lurte på om det er mindre støyende? Vil de passe inn i Corsair Carbide 400R Miditower Sort? noen som har det kabinettet, som kan si om det er noe bra i form av kjøling og støy? MvH Tommy Endret 17. oktober 2011 av 3xt Lenke til kommentar
cfg Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Har Carbide 500R og H60 selv. Anbefaler ikke den triste vifta du får med cpu'en Lenke til kommentar
3xt Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Har Carbide 500R og H60 selv. Anbefaler ikke den triste vifta du får med cpu'en Hvor bra funker H60 da? mtp på støy og varme utviklingen? Holder det med H60, eller bør jeg heller investere 400 kr ekstra og få H100? MvH Tommy Lenke til kommentar
cfg Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 H60en funker knall, ligger på ca 44c under full load på 4.4Ghz, ikke noe nevneverdig støy etter det jeg har hørt! Lenke til kommentar
3xt Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 H60en funker knall, ligger på ca 44c under full load på 4.4Ghz, ikke noe nevneverdig støy etter det jeg har hørt! Det er en ting jeg lurer på, hvor har du festet radiatoren? mtp på å få en god luft strøm gjennom kabinettet, som det vises på bildene Mvh Tommy Lenke til kommentar
cfg Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Min blåser ganske enkelt ut bak, ekstra varme i kabinettet med å la den blåse innover ville jeg absolutt ikke ha hatt! Lenke til kommentar
fetaosten Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg tenker også på å bygge meg en ny PC i disse dager, men merker at jeg ikke er like oppdatert (eller interessert for den saks skyld) som jeg var for 8-9 år siden, så fikk mange gode innspill her.. Uansett, nå er det jo alltids slik at det er noe "nytt" rundt hjørnet til en hver tid, men tørr jeg spørre om det er lenge til man forventer at det kommer en ny serie med prosessorer/grafikkort? Hvis ikke så tenker jeg å bygge nå, men har ikke umiddelbar hast, så kan godt vente til over nyttår om det er gunstig. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå