Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] BSOD , Windows 7. Maskinvare?

Anbefalte innlegg

Jeg får BSOD med et par forskjellige feilkoder.

HW:

HK: Gigabyte GA-790FXTA-UD5

CPU: AMD Phenom II X4 965 @3400MHz (custom)

RAM: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 x2 - 16GB

GPU: ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5 "DirectCU II"

SDD(OS): Crucial m4 SSD 2,5" 128GB

HDD1: Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB

HDD2: Western Digital Caviar® Green™ 2TB

W7 64bit, uten SP1

- clean install fra i dag.

Kan være at jeg hadde satt RAM til å kjøre på 1600MHz, hk støtter til en viss grad kun 1333MHz.

Måtte endre i BIOS for at den skulle oppfatte endringen fra mine 1333MHz brikker.

Har nå endret dette tilbake så får se om det hjelper.

Har hatt noe problemer med BSOD før jeg reinstallerte, men mer sporadisk..

Vedlegg: minidumpene (oppdatert)

Minidump.zip

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 : Emnetittelen din sa meg meget lite så jeg forandret litt på den.

2 : Om du mistenker at du har problemer med minnet så bør du kjøre en runde med memtest86 (siste versjon, kan lastes ned via memtest.org , jeg bruker å anbefale ca 1 til 2 timer pr GB , men har du god tid kan du kjøre lengre.

3 : Om minnet er feilfritt bør du fortsette feilsøkinga , gi tilbakemeldinger her i såfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

2 : Om du mistenker at du har problemer med minnet så bør du kjøre en runde med memtest86 (siste versjon, kan lastes ned via memtest.org , jeg bruker å anbefale ca 1 til 2 timer pr GB , men har du god tid kan du kjøre lengre.

3 : Om minnet er feilfritt bør du fortsette feilsøkinga , gi tilbakemeldinger her i såfall.

Takk for rettingen :)

Får se om jeg kan få tak i en cd, får vel ikke kjørt den fra usb-hdd i windows så vidt jeg ser på hjemmesiden dems? 1-2timer per, vet ikke helt hvordan den funker, men tester den en gb hver for seg eller tenker du 16-32timer (på 16gb totalt) i strekk testing?

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Takk for rettingen :)

Får se om jeg kan få tak i en cd, får vel ikke kjørt den fra usb-hdd i windows så vidt jeg ser på hjemmesiden dems? 1-2timer per, vet ikke helt hvordan den funker, men tester den en gb hver for seg eller tenker du 16-32timer (på 16gb totalt) i strekk testing?

Det finnes en versjon for usb stick, bare husk å rette på bios.

Og ja, 16 til 32 timer (maks) for å vite om minnet er 150% stabilt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå hatt et par andre BSOD'er også, men kan evt. komme tilbake til de senere...

Kjørte memtest86 i natt og på 9timer så fant den en haug med feil under 800MHz. Så satt den ned til 666MHz og lar den nå kjøre til i morgen kl halv ni (32timer), så får se hva den sier. Lagrer den noe notat eller kan jeg få den til å gjøre det for meg? detaljert rapport?

Lenke til kommentar

Har nå hatt et par andre BSOD'er også, men kan evt. komme tilbake til de senere...

Kjørte memtest86 i natt og på 9timer så fant den en haug med feil under 800MHz. Så satt den ned til 666MHz og lar den nå kjøre til i morgen kl halv ni (32timer), så får se hva den sier. Lagrer den noe notat eller kan jeg få den til å gjøre det for meg? detaljert rapport?

Ikke sånn i farta som jeg kan huske. Det nærmeste du kommer er nok feilmeldingene du får på skjermen, les gjerne FAQ'en for mer utfyllende svar.

Du bør i alle fall få sjekket modulene du kjører individuelt og sørge for å sjekke hvert enkelt spor på hovedkortet også , les mer ovenfor som sagt for tips.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått testet litt nå, og den fant fortsatt noen feil ved 666MHZ, så prøvde de litt hver for seg, og det var en brikke som var i dårlig forfatning.. Men har også funnet ut at HK mitt ikke liker 800MHz noe særlig.

Vil tro minneproblemene mine kan være årsaken til alle mine forskjellige BSOD'er så takker for hjelpen jeg har fått @Malvado !

Lenke til kommentar

Har fått testet litt nå, og den fant fortsatt noen feil ved 666MHZ, så prøvde de litt hver for seg, og det var en brikke som var i dårlig forfatning.. Men har også funnet ut at HK mitt ikke liker 800MHz noe særlig.

Vil tro minneproblemene mine kan være årsaken til alle mine forskjellige BSOD'er så takker for hjelpen jeg har fått @Malvado !

Bare hyggelig.

PS : Minnet trenger selvsagt ikke å være defekt selv om du får feil i memtest, sjekk brikkene på en annen pc så du er sikker.

Viser det seg at alle brikkene fungerer fint i en annen pc er det enten sånn at hovedkortet ditt ikke liker disse brikkene eller har en feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...