Itw Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei Har vært plaget med dette problemet i flere år, men brenner mindre og mindre dvd så legger ikke så mye merke til det lenger. Men nå i dag brente jeg en dvd og da begynte jeg og google problemet uten og bli mye klokere så prøver her. Nå bruker jeg i hovedsak Nero, har prøvd flere versjoner, har faktisk prøvd og sikfte dvd brenner, og har oppgradert pc, men problemet følger vist meg? Når jeg starter og brenne en dvd starter dem med 5x eller noe slikt, og jobber seg sakte oppover mot 18x. Noen som vet hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Mulig jeg tar feil her. Men mener å huske at grunnen er som følger: Brenneren begynner innerst og brenner seg utover på plata = starter sakte innerst og går hastigheten opp iom at overflaten blir større og større. Her har du en forklaring jeg fant på nett: http://www.pantherproducts.co.uk/Articles/Storage/cdburner.shtml Lenke til kommentar
Itw Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Minnes at tidligere brente den med full trøkk fra starten av, liten oppstartspause også var den igang. Er jo mest logisk, men har ikke alltid vært sånn som det er i dag. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jo, men tipper en dvd plate har "sporene" tettere sammen enn en cd plate / alternativt flere lag. En cd er jo på 650-700mb, en dvd på 4.5gb. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Det finnes flere måter å brenne på. Du har CAV (Constant Angular Velocity), med konstant RPM øker hastigheten utover platen. http://www.osta.org/technology/dvdqa/dvdqa4.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå