Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når partneren ikke vil ha barn!

Anbefalte innlegg

Det koster masse, det tar masse tid, man må passe på hele tiden, man blir mer bundet til hjemmet, barnet skal oppdras, henting/bringing i barnehage, det er mye ansvar, det er mye stress. All forskning tyder også på at de aller fleste par som får barn blir mindre lykkelige. Dette er jo helt klare, udiskutable ulemper.

Jeg sier ikke at det ikke er fordeler, at det ikke er hyggelig eller ikke at det er verdt det. Men såklart er det mange ulemper, det går det ikke an å diskutere engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel da er jeg rar for jeg kan ikke si jeg synes det er noe ulemper. Når jeg leverer han i barnehagen så er det verdens beste øyeblikk når han kommer løpende mot meg å slenger seg om halsen på meg. Å passe på hele tiden gjør meg heller ikke noe,ser på det som tid vi har sammen. Om par blir mindre lykkelige går det vel ann å diskutere kjenner kjempe mange som er like lykkelig som før dem fikk barn som etterpå. Men du ser det annerledes å så gjør jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har et kjempe forhold, han er man of my dreams, og de vokser ikke på trær :)

Men barn er jo et stort ønske, og for meg en del av livet! Har snakket med han om det, han sier at hans datter er blitt så stor, så å begynne påan igjen blir tungt, og aldersforskjellen blir så stor...

Ts

Postet av anonym: e599c0aef40d17876df2227efcc458c3

Lenke til kommentar

Inntrykket jeg får er at han har skiftet mening i løpet av den tiden dere har vært sammen?

Det er i hvert fall ekstremt råttent gjort, og du kan løpe med god samvittighet..

Må bare synes at denne var litt vel drøy..

En mann skal ikke måtte tåle et "råtten"-stempel på seg fordi han ikke vil sette flere barn til verden. Da er det bekymringsverdig at du presenterer en slik holdning. Selv om han eventuelt har skiftet mening underveis.

Vil også si at slik jeg ser det, kan hun godt bryte ut av forholdet med god samvittighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Inntrykket jeg får er at han har skiftet mening i løpet av den tiden dere har vært sammen?

Det er i hvert fall ekstremt råttent gjort, og du kan løpe med god samvittighet..

Må bare synes at denne var litt vel drøy..

En mann skal ikke måtte tåle et "råtten"-stempel på seg fordi han ikke vil sette flere barn til verden. Da er det bekymringsverdig at du presenterer en slik holdning. Selv om han eventuelt har skiftet mening underveis.

Vil også si at slik jeg ser det, kan hun godt bryte ut av forholdet med god samvittighet.

Selvsagt er det råttent gjort når han først er med på det, og når han har henne på kroken så snur flisa! Han kan få barn til den dagen han dør, den biologiske klokken tikker faktisk for oss kvinner!

Lenke til kommentar

Selvsagt er det råttent gjort når han først er med på det, og når han har henne på kroken så snur flisa! Han kan få barn til den dagen han dør, den biologiske klokken tikker faktisk for oss kvinner!

tja, det kan da fint være underliggende årsaker til at man snur og ikke vil ha barn. etter å ha vært i forholdet kan det være underliggende årsaker til at han ikke ser på samboeren/konen/kjæresten som et egnet "genmateriale" til å være mor for sine barn. jeg har møtt flere som har vært sikker i sin sak på at de aldri skal ha barn for så å snu på flisen når de har gått inn i et nytt forhold.

Lenke til kommentar

tja, det kan da fint være underliggende årsaker til at man snur og ikke vil ha barn. etter å ha vært i forholdet kan det være underliggende årsaker til at han ikke ser på samboeren/konen/kjæresten som et egnet "genmateriale" til å være mor for sine barn. jeg har møtt flere som har vært sikker i sin sak på at de aldri skal ha barn for så å snu på flisen når de har gått inn i et nytt forhold.

Det er fremdeles ikke det samme, han her omtrent nekter henne barn siden hun allerede er '''hektet'' på han.

Underliggende årsaker eller ei.. da får man gro noen baller og bryte ut av forholdet selv siden hun har vansker med det.

Lenke til kommentar

At gjennomsnittsalder for førstegangsfødende i Norge ligger på 37år er et enormt problem.

Nå var vel gjennomsnittsalderen i fjor under 30 år. Tror neppe det har økt så mye på ett år. Skulle dette være riktig må flesteparten av mødrene være langt over 40 før de får barn.

Ellers ville nok jeg også avsluttet forhold til en partner som ikke ville ha barn. Da ville forskjellen i hvordan vi ønsket livet være alt for stort.

Endret av Illuminatum
Lenke til kommentar

Ikke noe enkel sak, jeg er selv sammen med en som ikke vil ha barn. Dog har vi begge barn fra før. Jeg kunne selv tenkte meg barn med han, men han vil ikke. Så jeg har akseptert det no, at vi ikke får barn sammen.

Men siden du ikke har barn, så blir jo saken litt anderledes. Men barn er en stor ting i livet, og visst du vil ha barn, så ville jeg brøte forholdet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...