Gå til innhold

Ny pc'en vil ikke starte...

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en PC som ikke vil starte.

Specs:

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED

Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE

- ATA/100 harddisk 2MB cache 7200RPM

Sapphire Radeon 9100 Atlantis 128MB DDR

- AGP, ATI 9100, DVI-D, TV-Out, Retail

EPoX EP-8RDA+ hovedkort Socket A, LAN

- nForce2 Ultra400/MCP-T, USB2.0,Firewire

Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns

- Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort

- Pro Line, m/350W AMD/P4

Alt er koblet sammen korrekt slik jeg ser det men det eneste som skjer når jeg trykker på power knappen er at lyset på tastaturet blinker en gang, ingen vifter går rundt og det er ellers ingen antydning til liv i PC'en. Forstår ingenting :shrug:

Er det noe som er ødelagt eller virker det som om jeg har glemt noe/koblet feil noe? Svar prissettes høyt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kjøling/vifter har du og har denne/disse i så fall viftestyring? Jeg hadde problemer med at HK trodde at ingen vifte var koblet til når jeg benyttet meg av vifter med hastighetsregulator, og nektet derfor å starte opp for å beskytte CPU. Prøv i så fall å koble disse til strømen fra PSU og ikke til kontaktene på HK.

Bare et tips, kan høres ut som noe mer er galt, men verdt et forsøk!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Hvordan kjøling/vifter har du og har denne/disse i så fall viftestyring? Jeg hadde problemer med at HK trodde at ingen vifte var koblet til når jeg benyttet meg av vifter med hastighetsregulator, og nektet derfor å starte opp for å beskytte CPU. Prøv i så fall å koble disse til strømen fra PSU og ikke til kontaktene på HK.

Bare et tips, kan høres ut som noe mer er galt, men verdt et forsøk!

Lykke til! :)

Eneste kjøler/vifte er cpu vifta, ser man bort i fra strømforsyningsvifta selvsagt. cpu vifta er den som fulgte med AMD Xp Barton 2500+ boxed prosessoren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...