jbb Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hei! Har hatt pcen oppegående en god stund nå @ 2245 mhz. Den har vært 100% dønn stabil inntil rett isted, hvor pcen slo seg av og den begynte å lage ule-lyder(som en ambulanse i en kritisk situasjon). Hovedkortet er et Abit NF7-S. Kan det være "CPU overheat protection" som slo seg inn? Cpu ligger rundt 35-40 grader idle i sommervarmen nå med halv-tempo på Volcano11 viften. Kan nevne at jeg skrudde volcano viften helt ned på laveste nivå, rett før det skjedde. Skrudde den på max og nå startet den opp normalt. Bare lurer på hva det kan være.. takk jbb Lenke til kommentar
Ash Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Ja, "ambulanse" lyden er overopphetingsvarselet. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 høres litt rart ut at du ligger på 35-40 grader med Volcano11 du har jo overklokket til 2245 mhz.renger med du har sett opp vcoren også. høres jo ut som et varmeproblem da du satte speed"en den på vifta. kan hende du hadde mere varme enn så.. hva bruker du og måle tempen med..? jag hadde ca 60 gradere med min tt volcano 7+ da jeg hadde 2304mhz og 1.8 volt på vcoren.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Kan hende det er at du har sett BIOSEN til å slå av maskinen når CPU viften stopper.. Slik at når du satte ned hastigheten så trodde BIOS at viften var stoppet. Selv har jeg slått av denne saken da den skaper mer trøbbel enn den gjør nytte Lenke til kommentar
jbb Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Kan hende det er at du har sett BIOSEN til å slå av maskinen når CPU viften stopper..Slik at når du satte ned hastigheten så trodde BIOS at viften var stoppet. Selv har jeg slått av denne saken da den skaper mer trøbbel enn den gjør nytte Noe slikt tror jeg skjedde ja. Det er mulig at det er stilt inn slik, men jeg mener jeg har tatt CPU Overheat procection til 70º. Men jeg tror neppe at cpu'en ble så varm. Pleier å ligge på veldig lave cpu-temperaturer når det er litt kaldere. Ned mot 30 grader og litt over det. Bruker Aida32 og Sisoft Sandra til å lese av temp. Takker for fornuftige svar Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Saken er den at, temperaturen har ingenting å si, når BIOS finner ut at CPU viften har stoppet, altså at du har skrudd ned hastigheten på viften, da slår den maskinen av. Slå av den funksjonen i BIOS og du skal se at alt er igjorden da, selv på lave turtall... Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Synes det var unormalt lav cpu temp med det oppsettet, sitter cpuen riktig godt ned mot sokkelen, det er lett å sette den bitte litte grann skeivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå