Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama sine traumatiske fortid

Anbefalte innlegg

Hei har vært med dama i 2 mnd snart:)

Jeg er glad i henne og vill henne bare det beste i hele verden. Men ho har en dårlig fortid og en eks som hR ødelagt ho seksuelt, vi har hat oss 2 ganger på snart 2 mnd. Noe som er svært unormalt. Eksen hennes slo ho når ho ikke ville ha seg. Og tok seg tilrette mens hun sov, hun sier hun har veldig lyst men at hun ikke greier. Hun sier at i forhold har dette vært et problem. Men ikke ikke de få gangene det har vært ond night stand har det ikke vært noe problem. Spesielt når vi sover sammen får ho angst for at jeg skal gjøre som eksen hennes, og dytter meg bort i søvne hele tiden, og hun liker som oftest og ligge på armen og at jeg holder rundt ho. Noen innspill ? Er usikker på at dette er sant eller om hun bare ikke vill. For vi ventet 3 uker med seksuelt omgang. Helt greit i starten siden ho ikke ville bli såret. Hjelp meg forstå:)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som et problem som hun kunne trengt profesjonell hjelp til å bearbeide. Det går an å ta opp dette med fastlegen, som evt. kan sende en henvisning til psykolog. Kan kanskje høres ut som et drastisk skritt, men jeg ville hvertfall vurdert det. Hvor lenge er det siden dere diskuterte dette sist?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det virker som du forstår henne?

Hun trenger jo hjelp til å bearbeide dritten hun er blitt utsatt for.

Uansett hvor grei og forståelsesfull du er så vil hun fortsatt slite med dette.

Det lureste er vel å prøve å støtte henne i å finne noen å prate med.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som begynner å bli lei av "nok av fisk i havet"-metaforer? Trådstarter er ikke på fisketur...

On topic: Dette er et traume som ikke går over av seg selv. Tiden leger ikke alle sår, ikke de som sitter på innsiden. Som andre har foreslått: Dette trenger hun profesjonell gjelp med å bearbeide. Profesjonell hjelp er psykolog. Henvisning får hun hos fastlegen sin.

Blir hun "frisk"? Hvor lang tid tar det? Se det er det ikke en eneste forumbruker som kan svare på. Det vil tiden vise, om du er villig til å ta tiden til hjelp. Men først og fremst altså, her er ikke "selvgjort velgjort".

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som begynner å bli lei av "nok av fisk i havet"-metaforer? Trådstarter er ikke på fisketur...

Nei, han har bare vært meget uheldig med partneren sin. Derfor bør han finne en ny en. Folk gjør dette hele tiden, veier for og imot om det som kreves av en i forholdet er verdt det eller ikke. Det er meget vanskelig å vite når man bør takke for seg, men det er viktig. Gir man for mye av seg selv så kan man selve ende opp med psykiske plager. Jeg gav alt for en som sleit, det har gjort meg bitter og kald. Jeg fikk ingenting igjen for det, og jo mer man gir jo vondere er det når det først tar slutt. Man må ta vare på seg selv først og fremst. Det er helt greit at man skal stille opp for partneren i tunge tider, men på sikt så må man huske at partneren kan når som helst gjøre det slutt. Det å investere i et forhold er ikke det samme som å putte penger i banken.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Hun er også svært agresiv og sur og bryr seg lite om forholdet til tider, dette går fra dag til dag. Men når hun er blid og vi er sammen er ho drømme jenta:) men dette er tungt for meg tenker på problemene hennes og oppførselen hennes hele tiden gjort det en måneds tid og dette spiser meg opp på innsiden, jeg vil ikke være ilag med ho mer, men når vi er sammen vil jeg. 80% av tiden fortsette forholdet, men dette tærer på hverdagen min, vennene mine og utdannelsen min. Er foresten 19 år. Takker for svar:)

Lenke til kommentar

Takk for svar. Hun er også svært agresiv og sur og bryr seg lite om forholdet til tider, dette går fra dag til dag.

Dette er ikke noe du skal godta. Du er forståelsesfull ovenfor hennes problemer.

Du gjør det du kan i dette forholdet.

Selv om hun har noen problemer, skal hun også gjøre en innsats i forholdet.

Ikke finn deg i alt.

Hvis forholdet er dysfunksjonelt etter så kort tid, er det nok en av dere som ikke er klar for et forhold enda. Eller begge to.

Dette virker som ei typisk jente med daddy-issues, som bare hooker opp med feil type gutter hele tida.

Når hun kommer over noen som er god mot henne, så fucker hun det totalt opp ved å behandle gutten som dritt.

Postet av anonym: 4cc38278eda82ec7ec9e04d5bca04197

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...