meg9907 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg ser at det ikke er katalysator på min nykjøpte VW Passat, 1,8T. Bensin. 1997 Skal det være katalysator på denne bilen? noen som har samme bil? Det kan se ut som at katalysatoren er blitt sveist fekk for å bli byttet med en skjøt Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Ja, det skal være det ja. Er lite hester å hente ved og fjerne den så skjønner ikke hvorfor folk skal ta den bort. Lambdasonda da, sitter den der enda? Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Er ingen katalysator å se her, og det var heller ikke opplyst i kjøpskontrakten. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Da ville jeg tatt kontakt med selger, da dette er en mangel som kan føre til at bilen din ikke vil bli godkjent i PKK på grunn av for høye avgassverdier. Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 takk for svar! Lenke til kommentar
festen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Du kan få det godkjent tror jeg. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Den får han ikke godkjent uten kat, så enkelt å greit er det. Endret 13. oktober 2011 av FiveInline Lenke til kommentar
festen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Avgass testes ikke så ofte på biler som ikke ryker som en skorstein under prøvekjøring. Og jeg tviler på at de tar det så pirkete så lenge det ikke er snakk om et merkeverksted eller NAF. Endret 13. oktober 2011 av festen Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Hvis de ser at katten mangler, så tester de... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ja, det skal være det ja. Er lite hester å hente ved og fjerne den så skjønner ikke hvorfor folk skal ta den bort. Lambdasonda da, sitter den der enda? Har fjernet katalysator på egen bil en gang fordi den kjeramiske innmaten løsnet. Det startet med stygge skrangle og frese-lyder ved visse turtall, men førte ganske rast til at eksos-strømmen ble hindret såpass at det mer eller mindre var umulig å få over 3000 rpm, og bilen ikke særlig kjørbar. Så som en quick-fix fjernet jeg katten, eller dvs jeg skar opp og tok ut innmaten med keisersnitt, og sveiset igjen etterpå. Bilen ble PKK/EU-godkjent to ganger etter det, men det er jo mer enn man kan forvente... 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ja, når den blir ødelagt så blir det jo såklart bedre å fjerne den. En bensinbil går såpass rent at det skal være greit og få den igjennom eu kontroll. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Ja, det var bare ment som et eksempel på en mulig grunn for at den var fjernet, som ikke handler om å få flere hester enn originalt. Det er jo også tildels friske priser på nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå