Gå til innhold

ASUS P8Z68-V PRO, 1155, Trådløst nett?

Eirik16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har dårlig signal, prøv denne. Her hvor jeg med en Belkin Surf USB før kun tok inn enkelte blaff fra naboens trådløse på en finværsdag har jeg nå 70% signal :) Ikke det at jeg snylter altså. Har eget ADSL til opplysning.

Data-alliance er forøvrig en seriøs butikk. Mottok min ordre etter en liten uke.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Nja, du får jo kvalitet i begge ender av spektrummet på begge deler ^^ Kjøper du et greit USB-adapter så fungerer det nok like greit :) For de som hater USB kabler overalt er vel et nettverkskort å anbefale, da dette kanskje blir litt mer ryddig å stashe inn i pcen :)

Lenke til kommentar

Bare tenkte at med integrert kort får man bedre signaler. Siden de ofte følger med flere antenner som stikker ut. Som kanskje er bedre enn en komponent som er forminsket til å passe til USB.

Hvorfor har du forsikring på PC'n? Og vil det bryte den?! :S

Når du kjøper komplett pc fra komplett så er det et forseilings klistremerke på baksiden, åpner du lokket mister du forsikringen :( Og forsikring følger med :)

Lenke til kommentar

Sant nok, men dette gjelver vel mest på det villeste av Fibernett? Har selv 10 Mbps ned, og får like hastigheter som om jeg bruker Ethernet tilkobling.. Hvis du har noe bedre enn det Eirik så kan jeg ikke gå god for full hastighet på USB adapterene lenger xD Signalene ligger alltid på 4 av 5, når jeg sitter rundt 10 meter unna routeren i en etg over :)

Lenke til kommentar

Bare tenkte at med integrert kort får man bedre signaler. Siden de ofte følger med flere antenner som stikker ut. Som kanskje er bedre enn en komponent som er forminsket til å passe til USB.

Hvorfor har du forsikring på PC'n? Og vil det bryte den?! :S

Når du kjøper komplett pc fra komplett så er det et forseilings klistremerke på baksiden, åpner du lokket mister du forsikringen :( Og forsikring følger med :)

Du tenker på garanti.

Lenke til kommentar

Har ikke mulighet til å¨trekke kabel ettersom at det er snakk om minst 30 meter og 1.etg under ruteren :(

Har dere en wireless adapter å anbefale? Komplett eller dustin :p

Skal du ha stabilitet så må du fram med bridging av ruter og DERETTER strekke kabel fra ruteren som står hos deg til maskinen din.

Dette vil la deg gå forbi noen Windows bugs angående trådløse nett som gjør at tilkoblingen bare faller ut.

For ytterligere forbedring kan du også bruke direksjonelle antenner og sikte deg inn på ruteren for å ikke ta inn for mye annen uønsket støy som vil påvirke hastigheten og pålitligheten av tilkoblingen din.

Trådløst kontra kabel, vil ALLTID trådløse nett ende opp som taperen, både hastighet og sist men ikke minst pålitligheten.

Nesten ingenting skal til for å forstyrre ett trådløst signal, mikrobølgeovner, vær, trådløse telefoner etc alle lager en eller annen form for innvirkning på signalet, mens det som reiser i en kabel... Vell, lykke til med å få det til å gi en innvirkning, og med CAT 6 kabler så er det enda vanskeligere.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...