andhaake Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Burde man bytte ut kjølepasten som kommer på Noctua NH-D14 med Artic Silver f.eks? Eller er kjølepasten som sitter på god nok til å overklokke med? Takk for inputs p0st Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Det sitter ingen kjølepasta på, men det følger med ei sprøyte. Liten grunn til å bytte den med Arctic Silver. Lenke til kommentar
andhaake Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Det sitter ingen kjølepasta på, men det følger med ei sprøyte. Liten grunn til å bytte den med Arctic Silver. Aha.. Jeg har arctic silver liggende, så da er spørsmålet om hvem da de som er best? Eller er de mer eller mindre like stilt? p0st Lenke til kommentar
FredBus Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Har selv en D14, og vurderte Arctic Silver. Sjekka det litt ut, og flere sa at denne skulle være omtrent like bra som en high-end pasta, bare med et par grader i forskjell. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Her er en link til test av diverse kjølepastaer. Der kommer AS 5 et par grader bedre ut en NT-H1. Ingen dramatisk forskjell. http://www.hardwaresecrets.com/article/Thermal-Compound-Roundup-October-2011/1396/5 Lenke til kommentar
andhaake Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Takker for svar folkens Siden AS 5 skulle var hakke bedre og jeg har den liggende blir det nok til å bruke den.. Er det sånn at det holder med en liten dert midt på cpuen og så sette på kjøleren eller burde man trekke ett tynt lag utover? p0st Lenke til kommentar
bhines Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Takker for svar folkens Siden AS 5 skulle var hakke bedre og jeg har den liggende blir det nok til å bruke den.. Er det sånn at det holder med en liten dert midt på cpuen og så sette på kjøleren eller burde man trekke ett tynt lag utover? p0st begge deler funker. jeg pleier å ta 4 derter, så bruke et visakort å skrape av så det blir et megatynt lag over hele overflaten, deretter sette på kjøler, hvis du er usikker på om du har satt den sikkelig på ta den av igjen å sjekk undersiden av cpu kjølern om hele cpu har vært i kontakt med kjøler Lenke til kommentar
andhaake Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 begge deler funker. jeg pleier å ta 4 derter, så bruke et visakort å skrape av så det blir et megatynt lag over hele overflaten, deretter sette på kjøler, hvis du er usikker på om du har satt den sikkelig på ta den av igjen å sjekk undersiden av cpu kjølern om hele cpu har vært i kontakt med kjøler Takker Da er vel detta løst for min del p0st Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Begge deler skal gå bra. Selv foretrekker jeg å smøre det litt utover og da trenger en litt større dert. I teorien skal en oppnå best rsultat om en klarer å fylle alle ujevnheter mellom CPU og kjøler med pasta, men i praksis skal en være fornøyd om en kommer i nærheten. Lenke til kommentar
3nxi Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) følger det med kjøle pasta? Endret 15. oktober 2011 av 3nxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå