Gå til innhold

[Løst] Noctua NH-D14 og kjølepaste

andhaake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sitter ingen kjølepasta på, men det følger med ei sprøyte. Liten grunn til å bytte den med Arctic Silver.

Aha.. Jeg har arctic silver liggende, så da er spørsmålet om hvem da de som er best?

Eller er de mer eller mindre like stilt? :)

p0st

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens :)

Siden AS 5 skulle var hakke bedre og jeg har den liggende blir det nok til å bruke den..

Er det sånn at det holder med en liten dert midt på cpuen og så sette på kjøleren eller burde man trekke ett tynt lag utover?

p0st

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens :)

Siden AS 5 skulle var hakke bedre og jeg har den liggende blir det nok til å bruke den..

Er det sånn at det holder med en liten dert midt på cpuen og så sette på kjøleren eller burde man trekke ett tynt lag utover?

p0st

begge deler funker. jeg pleier å ta 4 derter, så bruke et visakort å skrape av så det blir et megatynt lag over hele overflaten, deretter sette på kjøler, hvis du er usikker på om du har satt den sikkelig på ta den av igjen å sjekk undersiden av cpu kjølern om hele cpu har vært i kontakt med kjøler

Lenke til kommentar

begge deler funker. jeg pleier å ta 4 derter, så bruke et visakort å skrape av så det blir et megatynt lag over hele overflaten, deretter sette på kjøler, hvis du er usikker på om du har satt den sikkelig på ta den av igjen å sjekk undersiden av cpu kjølern om hele cpu har vært i kontakt med kjøler

Takker :)

Da er vel detta løst for min del :)

p0st

Lenke til kommentar

Begge deler skal gå bra. Selv foretrekker jeg å smøre det litt utover og da trenger en litt større dert. I teorien skal en oppnå best rsultat om en klarer å fylle alle ujevnheter mellom CPU og kjøler med pasta, men i praksis skal en være fornøyd om en kommer i nærheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...