Santapaola Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Kort og greit. Jeg vil ikke feire jul med venner/familie iår. Jeg vil helst gjøre noe helt annet, som å jobbe eller drive på med noe på julaften. Er det noen som har noen tips som kan hjelpe meg med ønsket mitt? Takk. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 jobbe på jobben din hvis du har det. alt ettersom hvilken jobb du har. det er mange som vil være heime med familien enn å jobbe rotasjon i nordsjøen. dette selv om lønna er veldig god. man må lære seg å sette pris på det man har før du mister det. mange tar ut ferie og tar fri for å starte rotasjonen sånn at de kommer heim til familien litt før jul og reiser i eller etter romjula alt etter hvilken ordning de har. jeg gikk på 14/21 rotasjon før. så skiftet jeg til 14/16 da jeg fikk en annen jobb. ved 14/21 fikk jeg fri på bursdagen min. med 14/16 feiret jeg bursdagen min den dagen jeg skulle heim. jeg selv tenkte ikke over det. så kommer ei jente på at jeg har bursdag. da var jo løpet kjørt. de tigget selvsakt om kake. orket heller ikke å gå på statoil sin pub heller dagen før. jeg følte at bursdagen min ble overkjørt i flere dager. jeg kom ikke heim til familien før 4 dager senere. familien har sine problemer og jeg har mine. ble ikke noe gave i år. men bursdag er vel bare en vanlig dag sant? vis du er i en familie som barnevernet skulle ha sett på så kan du snakke med de. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kort og greit. Jeg vil ikke feire jul med venner/familie iår. Jeg vil helst gjøre noe helt annet, som å jobbe eller drive på med noe på julaften. Er det noen som har noen tips som kan hjelpe meg med ønsket mitt? Hva kan du? Hvor gammel er du? Hvilken jobberfaring har du? Hvor er du? Krystallkulen er uklar. Svært uklar. Med henysn til jobb er du avhengig av å kunne noe som må gjøres julaften. Og du kan ikke bare komme å si at du vil jobbe denne dagen - du må starte allerede nå - kanksje med tanke på 2012. Utover det. Frelsesarmeen trenger sikker hjelp. Andre veldige organisasjoner trenger ofte hjelp til sine arrangementer (frivillig - ulønnet). Men forløpig har du ikke antydet noe om dine kvalifikasjoner eller geografisk plassering. Din innleggshistorikk kan tyde på interesser innenfor felt som ikke nødvendigvis hører julen til. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ta deg en kort utenlandsferie (hvis du er gammel nok og har råd). Jeg kjenner flere som gjør det i julen både som et avbrekk i vinterhalvåret og fordi de er lei familiekranglingen som ofte følger med å treffe folk man av gode grunner ikke treffer noe særlig resten av året. Lenke til kommentar
Santapaola Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 21 år, student, fra Oslo. Erfaring fra renhold, butikk og barnehage. Har tenkt tanken på frelsesarmeen, men jeg får ikke kommet inn på siden dems uten at det kommer risikovarsler, så jeg har ikke turt å trykke meg inn på siden. Noen andre som opplever dette? Har tenkt tanken på utenlandsopphold i julen, men det blir nok for dyrt. Da er det bedre å leie hotellrom på julaften. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Du kan komme til meg i julen. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Har tenkt tanken på frelsesarmeen, men jeg får ikke kommet inn på siden dems uten at det kommer risikovarsler, så jeg har ikke turt å trykke meg inn på siden. Noen andre som opplever dette? Siden var nede en liten periode og var treg sist jeg var der, men nå er den oppe og jeg får ikke noen varsel der fra verken AV eller scriptblokkerings-addon Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Helsevesenet! Du kan søke jobb som assistent på generelt basis i Oslo på de største sykehusene feks. De vil nok mer en gjerne ha assistenter som jobber på julaften, slik sett er du en julegave i helsevesenet. Tror overhodet det ikke vil være problem å få jobb. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du kan være nisse for andre familier. 3 Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du kan være nisse for andre familier. Du får for den! Takk I all seriøsitet, er det tanken på jul med familie som støter deg (uten at det er min sak, selvfølgelig) eller er det tanken på mye tillegg som lokker deg? Hvis det ikke er kronasjer som trekker deg er mitt tips som følger: Kok opp en god haug med kaffe og kakao, kjøp masse pappkrus, dra ned på plata og del ut litt til de som ikke har det så bra som oss andre, det kommer til å bli en kald vinter... Jeg planlegger å gjøre det samme i hjembyen min før jeg går av skift, da jeg personlig har fri julaften.. Skal prøve å få tak i sånne tepper med folie som holder varmen godt i tillegg, jeg minns ambulansetjenesten gjorde dette i fjor. Du trenger ikke være i regi av noen for å gjøre noe som dette, og resultatet er bedre enn alle julegaver i verden. Om det er pengene vil jeg tro helsetjenester trenger folk uansett kompetanse ! Lykke til og god jul! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå