Gå til innhold

Nye Kindle (4) i Norge?


mbergersen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sett at Amazon kommer ut med noen nye og rimelig modeller av Kindle. Fikk selv interesse for å anskaffe en, men usikker på hvordan det er med Kindle i Norge?

 

Er det noe form for restriksjoner om jeg bestiller den direkte fra USA? Eller, kan den i det hele tatt sendes hit til lands?

 

Jeg ser jo det er en betydelig prisforskjell på USA og UK, jeg merker meg også at den ene modellen, Kindle Touch, ikke leveres utenfor USA, og at UK sier de ikke kan sende elektronikk til Norge...

 

Så, hvordan får man egentlig tak i en sånn Kindle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... men er mer redd for om det er regions-sperrer av noe slag i disse Kindlene?

 

Tror ikke regionene er knyttet til hardwaren, men heller til regionen du oppholder deg i. Det er ikke dermed sagt at du ikke likevel blir region-føkka av Amazon: International Kindle users: here's how Amazon is screwing you

 

Edit:

Jeg kommer muligens til å kjøpe en Touch før eller siden.

And without fail, when I handed it over, everyone did exactly the same thing. They touched the screen. Not once or twice, but numerous times, and with increasing urgency and force when it failed to respond. This says more about us and our expectations than it does about the device itself. But it’s worth noting that the lack of a touchscreen seems out of step.

 

Look, But Don't Touch

 

The Good

Faster page turning, lightweight and small, excellent value, good storage.

 

The Bad

Irritating virtual keyboard input.

 

The Ugly

UK market is still waiting for touchscreen Kindle release date.

 

Amazon Kindle 4 review

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

Takk, gode reviews der! Akkurat en sånn prisforskjell på bøker er jo litt kjipt, men viker som det gjelder over hele linja, på alle enhetene. Ser også at de har forandra teksten til "Including free delivery", hvor nå enn pålitelig det er.

 

Ser fordelen med touchscreen altså, men virker jo som en del mas å få bestilt. Pluss at den er dyrere. Litt av det attraktive for min del er jo at den er liten og billig, så tror jeg skal holde meg til standard edition.

Lenke til kommentar

Fikk min i posten i dag. 10 dager etter bestilling fra amazon via jetcarrier. 760kr alt inkludert.

 

Jeg syns det er greit med minimumversjonen, all den tid jeg har smarttelefon til nettbruk, og kan bruke den som hotspot hvis jeg trenger å laste ned noe til kindle på tur. Da kan jeg også bruke telefonen til å søke/bestille bøker, og slipper å forholde meg til onscreen tastatur på kindle. Men jeg ser poenget til wired, jeg tar på skjermen til alt jeg plukker opp, enda jeg vet de ikke har touchscreen. Er så vant til det pga tlf:)

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...