Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk for Økonomer (BI)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På fasitene til eksamene som ligger på itslearning, så står det bare hvilket svaralternativ som er riktig. Er det noen steder man kan se utregningene til svarene? Finner det ikke på itslearning.

Dette ligger ikke ute, dessverre. Dette vet jeg ettersom enkelte i vår klasse har spurt foreleser om det samme. Relevant pensum for å løse oppgavene står derimot i boka. Slå deg løs!

Lenke til kommentar

På fasitene til eksamene som ligger på itslearning, så står det bare hvilket svaralternativ som er riktig. Er det noen steder man kan se utregningene til svarene? Finner det ikke på itslearning.

Står utregningen på de foreleserne våre har lagt ut.. men det er bare 3 eksamener da!

Lenke til kommentar

Det er jo 75% rett så tror det er B...

Har du lyst å legge ut svarene dine? :-)

Så bra!!

Etter oppgave 1, 2, 3 osv..

A

C

B

D

A

D

A

Usikker på oppgave 9 men jeg svarte B

C

C

A

A

D

Usikker, men svarte B

Usikker, men svarte B

Oppgave 16 svarte jeg B tror jeg men svaret er A

Oppgave 17 krysset jeg av feil faen men riktig svar er C

D

B

B

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags karakterskala har dere på BI, og hva slags karakterinflasjon har dere der? Har aldri opplevd at 75% holder til B.

A: 90-100%

B: 80-89%

C: 60-80%

D: 50-60%

E: 40-50%

F: <40%

Har også et fag i år der skalaen er noe annerledes, og C spenner over 70-80% og stryk <50% -- men at 75% holder til B høres spesielt ut.

Lenke til kommentar

Hva slags karakterskala har dere på BI, og hva slags karakterinflasjon har dere der? Har aldri opplevd at 75% holder til B.

A: 90-100%

B: 80-89%

C: 60-80%

D: 50-60%

E: 40-50%

F: <40%

Har også et fag i år der skalaen er noe annerledes, og C spenner over 70-80% og stryk <50% -- men at 75% holder til B høres spesielt ut.

Dette er en mindre eksamen som teller 20% av kursets totale karakter, og mener å ha hørt at kravene på denne er lavere enn ellers. Til vanlig ligger det omtrent på den skalaen du har der. Hørte at det kun krevdes 30% for å bestå denne her.

Lenke til kommentar

Aha! Har bare tittet innom tråden her iblant for å se på noen av oppgavene og komme med et par tips, så vet minimalt om hvordan faget er organisert. Holder fortsatt fast på at det er spesielt å endre karakterskalaen for dette; alle fagene jeg har hvor det er innleveringer/prosjekt som teller på sluttkarakter har vi brukt samme skala.

Lenke til kommentar

Var en kompis som spurte om jeg kunne regne igjennom eksamen så han kunne sjekke hva han hadde fått. Er ikke kjent med formlene i oppgave 18, 19 og 20. Men her er "fasit" på de andre. (Med forbehold om feil).

1B

2C

3A

4D

5A

6C

7D

8A

9B

10C

11C

12D

13A

14D

15C

16B

17A

Lenke til kommentar

Hva snakker du om? Jeg ganger ingenting her...jeg plusser sammen.

Ohjaa!! Det står et + tegn der! Ahh beklager..

alle jeg visste hadde svart 3, så jeg var ganske sikker på at det var slik de hadde regnet ut! Men det er bare bra for meg.. jeg valgte alternativ A uansett! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...