doffen87 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Sett linjene som y1 og y2 og regn ut y1=y2. mener du å sette 1 , 4 som y1 og y2? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 y1= 2x-4 y2 finner du ved å gjøre som 5a men siden du vet at a=-1, så bruk det for å lage en ny punkt siden -1 blir tallet foran x i y2. Eksempler: y3=x, når y=1, blir x=1 y4=-x, når y=1, blir x=-1 y5=2x, når y=1, blir x=2; når y=2, blir x=4. Dette gir oss en stigningstall på 2, altså tallet foran x, så hver gang vi øker en på y5, så blir x, 2 større. Dette kan du bruke i oppgaven. Her får du oppgitt a=-1 som stigningstall, altså tallet foran x, siden det er det som definerer stigningstallet i denne oppgaven. Og bruk det til å lage deg en punkt nummer 2, så følger du samme oppskrift som 5a, og etter det så setter du sammen y1=y2. Lenke til kommentar
doffen87 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Haha! jeg skjønner ingenting, det er sikkert like lett som 5a, men jeg er helt borte vekk. tror det er like greit å droppe den oppgaven å heller komme seg i seng, får evt se på det du skrev nå i morgen tidlig. er 3 del oppgaver jeg ikke har fått til, men satser på at alt annet er rett nå. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva er det du ikke skjønner. Du har fått punktet 1,4. Tegn det opp i kladdeboka di. Altså y-verdien er 1 og x-verdien er 4. Også vet du at ved hver punkt du går videre, så vil y verdien gå 1 ned (-1). Lenke til kommentar
minotaur2011 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 ble nettop ferdig med innleveringen. Tror jeg har 100%, si ifra hvis dere trenger svar! Lenke til kommentar
saimon Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva er det du ikke skjønner. Du har fått punktet 1,4. Tegn det opp i kladdeboka di. Altså y-verdien er 1 og x-verdien er 4. Også vet du at ved hver punkt du går videre, så vil y verdien gå 1 ned (-1). Har samme problem jeg, har tilogmed regnet den før og ser på det og skjønner lite. Merker at hjernen ikke er like samarbeidsvillig klokken halv 4 om natta. Vanskelig å fokusere:P Lenke til kommentar
doffen87 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva er det du ikke skjønner. Du har fått punktet 1,4. Tegn det opp i kladdeboka di. Altså y-verdien er 1 og x-verdien er 4. Også vet du at ved hver punkt du går videre, så vil y verdien gå 1 ned (-1). Har samme problem jeg, har tilogmed regnet den før og ser på det og skjønner lite. Merker at hjernen ikke er like samarbeidsvillig klokken halv 4 om natta. Vanskelig å fokusere:P har du fått til 1a? kunne du vært en engel og vist meg hvordan du klarte å regne den ut? Lenke til kommentar
minotaur2011 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 noen flere som trenger hjelp? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 y – y1 = m(x – x1) y-(1)=-1(x-4) y-1=-x+4 y=-x+5 Sett y1 og y2 lik hverandre 2x-4=-x+5 3x=9 x=3 Så bruker vi y1=2x-4, x=3 y1=6-4=2 Så dvs at de krysser hverandre i punktet (2,3) Sånn nå har jeg løst 5b. Lenke til kommentar
doffen87 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 y – y1 = m(x – x1) y-(1)=-1(x-4) y-1=-x+4 y=-x+5 Sett y1 og y2 lik hverandre 2x-4=-x+5 3x=9 x=3 Så bruker vi y1=2x-4, x=3 y1=6-4=2 Så dvs at de krysser hverandre i punktet (2,3) Sånn nå har jeg løst 5b. Takk! Lenke til kommentar
StudentenOk Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Du trenger 50prosent. Har hørt at om du har løst alle oppgavene, men fått feil på alle, så får du godkjent Lenke til kommentar
minotaur2011 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 spørsmålet er om man kan få godkjent selv om man ikke stiftet papirene sammen... O.o Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hvordan kommer man seg inn på oppgavesidene? Står man må ha passord. Hva handler oppgavene om? Det har sett i tråden har vel stort sett vært basic ligninger og ettpunktsformelen? Er det det dere driver med? Hvilken linje er det snakk om? Økonomi og Administrasjon? Lenke til kommentar
bruker22 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Nå er det kommet ny kontrollprøve, og tenkte kanskje vi kunne utveksle svar .. Mange av oss får sikkert ulike svar Lenke til kommentar
smurfis Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) ..... Endret 14. mars 2012 av smurfis Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er bare sette inn tallet og finne svaret selv. Lenke til kommentar
bruker22 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Stemmer det at i oppgave 3, så er f(x) = 0 når x= 6? Stemmer. Lenke til kommentar
smurfis Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) ..... Endret 14. mars 2012 av smurfis Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg har foreløpig fått disse svarene (med forbehold om masse feil) ; 1a: -15x^2+2x^-3 b: 3x^2e^2 c: 6x^3+5x^2-4/(x+1)^2 d: 4x^15(x/5+1/4)^3(x+1) 2a: x= -3 , 8 b: x= 1 , 3 3a: f(x) = 0 når x=6 Lenke til kommentar
MadOx Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 c: 6x^3+5x^2-4/(x+1)^2 6x^3 - det blir vel i andre? Noen som har svar og fremgangsmåte på 2f)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå