Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk for Økonomer (BI)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

y1= 2x-4

 

y2 finner du ved å gjøre som 5a men siden du vet at a=-1, så bruk det for å lage en ny punkt siden -1 blir tallet foran x i y2.

 

 

Eksempler:

 

y3=x, når y=1, blir x=1

y4=-x, når y=1, blir x=-1

y5=2x, når y=1, blir x=2; når y=2, blir x=4. Dette gir oss en stigningstall på 2, altså tallet foran x, så hver gang vi øker en på y5, så blir x, 2 større. Dette kan du bruke i oppgaven. Her får du oppgitt a=-1 som stigningstall, altså tallet foran x, siden det er det som definerer stigningstallet i denne oppgaven. Og bruk det til å lage deg en punkt nummer 2, så følger du samme oppskrift som 5a, og etter det så setter du sammen y1=y2.

Lenke til kommentar

Haha! jeg skjønner ingenting, det er sikkert like lett som 5a, men jeg er helt borte vekk. tror det er like greit å droppe den oppgaven å heller komme seg i seng, får evt se på det du skrev nå i morgen tidlig. er 3 del oppgaver jeg ikke har fått til, men satser på at alt annet er rett nå.

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke skjønner.

 

Du har fått punktet 1,4. Tegn det opp i kladdeboka di. Altså y-verdien er 1 og x-verdien er 4. Også vet du at ved hver punkt du går videre, så vil y verdien gå 1 ned (-1).

 

Har samme problem jeg, har tilogmed regnet den før og ser på det og skjønner lite.

Merker at hjernen ikke er like samarbeidsvillig klokken halv 4 om natta.

Vanskelig å fokusere:P

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke skjønner.

 

Du har fått punktet 1,4. Tegn det opp i kladdeboka di. Altså y-verdien er 1 og x-verdien er 4. Også vet du at ved hver punkt du går videre, så vil y verdien gå 1 ned (-1).

 

Har samme problem jeg, har tilogmed regnet den før og ser på det og skjønner lite.

Merker at hjernen ikke er like samarbeidsvillig klokken halv 4 om natta.

Vanskelig å fokusere:P

har du fått til 1a? kunne du vært en engel og vist meg hvordan du klarte å regne den ut? :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...