TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Sliter jeg også... Alltid slitt med algebra og likninger... Selv. Går du ØKAD på Bi nå? sliter med oppg 1. B. Ja, første oppgave.. Brøk med x i nevner. Lenke til kommentar
Define Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Går eiendomsmegling, men første året er helt likt... Får håpe noen kan hjelpe oss. 1 Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeapp. har du begynt på kontroll prøva? Evnt kan du jo legge ut spørsmål og fremgangsmåter her, til hjelp for andre også. Greit å motta hjelp, men det er også greit å hjelpe andre. Lenke til kommentar
Egron123 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hvorfor studere økonomi hvis en er dårlig i matte? Er det kanskje mindre matte i økonomistudiet enn jeg tror? Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Hvorfor studere økonomi hvis en er dårlig i matte? Er det kanskje mindre matte i økonomistudiet enn jeg tror? Det er det. Det er tall i økonomi, ikke det jeg sier, men feks er det bare 1 av 3 år jeg har matte. 2 + 5 - 1 x+1 + x - x(x+1) Endret 18. oktober 2012 av TomTucker Lenke til kommentar
Define Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 2 + 5 - 1 ________ x+1 + x - x(x+1) Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) 2 + 5 - 1 ________ x+1 + x - x(x+1) Sliter du også med den? Hva fikk du på 1 A? Endret 18. oktober 2012 av TomTucker Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Kan dere ikke legge ut oppgaven istedenfor? Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Jeg skulle gjerne ha kopiert hele oppgaven inn her, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Oppgaven jeg sliter med nå, er Oppgave 1, B. "trekk sammen og forkort" 2/x+1 + 5/x - 1/x(x+1) Blir / istede for brøk, da jeg ikke helt hvordan jeg får brøk her. Endret 18. oktober 2012 av TomTucker Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg skulle gjerne ha kopiert hele oppgaven inn her, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Oppgaven jeg sliter med nå, er Oppgave 1, B. "trekk sammen og forkort" 2/x+1 + 5/x - 1/x(x+1) Blir / istede for brøk, da jeg ikke helt hvordan jeg får brøk her. Er dette stykket? Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg skulle gjerne ha kopiert hele oppgaven inn her, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Oppgaven jeg sliter med nå, er Oppgave 1, B. "trekk sammen og forkort" 2/x+1 + 5/x - 1/x(x+1) Blir / istede for brøk, da jeg ikke helt hvordan jeg får brøk her. Er dette stykket? Hvordan fikk du til brøktegnet? ;p Nesten, ihvertfall. Første tegnet, +1 , skal være x+1, ikke 1 som i blandet tall. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det er et bilde laget utenfor forumet. Hvis jeg har forstått det riktig er det øverste stykket du søker svaret på. Klarer du resten selv? Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det er et bilde laget utenfor forumet. Hvis jeg har forstått det riktig er det øverste stykket du søker svaret på. Klarer du resten selv? Ah, Ok. Nei, det gjør jeg ikke ,fordi jeg forstår ikke hvorfor du har gjort som du har. Jeg har youtube, å jeg har nettet til hjelp, men det gir meg ingenting. Ah, jeg er så dårlig i matte.. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Jeg vil at alle brøkene skal ha samme nevner. Som du ser inneholder nevneren i brøk én og to elementer fra nevneren til brøk tre. Derfor ganger jeg med det samme i teller og nevner. Slik vil ikke brøkens verdi endre seg, men jeg vil kunne summere brøkene pga lik nevner. Forøvrig bør du gjøre noe med mattekunnskapene. Det kan bli vanskelig å komme seg gjennom et økonomistudie uten så elementære mattekunnskaper. Tror det er en på forumet som står bak denne siden. Skal visst forklare matte veldig bra. http://www.udl.no I ditt tilfelle: http://udl.no/matematikk/algebra/brokregning-2-addisjon-subtraksjon-125 Endret 18. oktober 2012 av H. Specter Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg vil at alle brøkene skal ha samme nevner. Som du ser inneholder nevneren i brøk én og to elementer fra nevneren til brøk tre. Derfor ganger jeg med det samme i teller og nevner. Slik vil ikke brøkens verdi endre seg, men jeg vil kunne summere brøkene pga lik nevner. Forøvrig bør du gjøre noe med mattekunnskapene. Det kan bli vanskelig å komme seg gjennom et økonomistudie uten så elementære mattekunnskaper. Tror det er en på forumet som står bak denne siden. Skal visst forklare matte veldig bra. http://www.udl.no I ditt tilfelle: http://udl.no/matema...subtraksjon-125 Hei, å takk for svaret, å øvrig hjelp. Ja, jeg er klar over det. Nå vil jeg komme til å slite med mattekunnskapene mine, men det er jo ingen annen utvei enn å jobbe med det. Nå har jeg 1år med matte, å alle andre fag ligger jeg svært godt ann i. Skal sjekke ut siden jeg. igjen, takk. Lenke til kommentar
Egron123 Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en algebrabok. Jeg hadde en tidligere utgave av denne da jeg gikk på ungdomsskole i USA : http://www.amazon.com/McDougal-Littell-Algebra-Pupils-Edition/dp/0618250204/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1350583888&sr=8-3&keywords=algebra+2 Boken er på 12 kapitler (tror jeg), men for å tilegne deg det viktigste holder det med 4-5 av dem. Lenke til kommentar
cecili Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Jeg vil at alle brøkene skal ha samme nevner. Som du ser inneholder nevneren i brøk én og to elementer fra nevneren til brøk tre. Derfor ganger jeg med det samme i teller og nevner. Slik vil ikke brøkens verdi endre seg, men jeg vil kunne summere brøkene pga lik nevner. Forøvrig bør du gjøre noe med mattekunnskapene. Det kan bli vanskelig å komme seg gjennom et økonomistudie uten så elementære mattekunnskaper. Tror det er en på forumet som står bak denne siden. Skal visst forklare matte veldig bra. http://www.udl.no I ditt tilfelle: http://udl.no/matema...subtraksjon-125 Blir svaret 7x / 1x^2 ( eksponent 2) ? Endret 19. oktober 2012 av cecili Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Blir vel det under hvis jeg ikke har blingset noe voldsomt. Lenke til kommentar
cecili Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Blir vel det under hvis jeg ikke har blingset noe voldsomt. skjønner, men hvor kommer 4 tallet fra? Eh kunne du vist steg for steg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå