Gå til innhold

Zalman CNPS 7000Cu


Darth Godo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jotakk, jeg har allerede sjekket den ut, og der står ikke noe om at kortet mitt ikke tar viften, men jeg var uheldig med MIST Silent Twin når jeg hadde AMD, for listen microplex hadde satt opp over kort som ikke passet til den viften, var virkelig utdatert. Fikk ikke plass på epox 8rda+, 8rda3+ og heller ikke abit nf7. Så derfor er jeg litt skeptisk til å videre bare hoppe i det, når jeg kan være så uheldig å få en vifte som ikke passer. Det er vel kanskje ikke den verste saken og eventuelt få byttet den inn igjen, men det er for mye pes for mitt vedkommende akkurat nå. Derfor ville jeg bare forsikre meg om at den virkelig sitter, eller ikke... Har sinnsykt lyst på den skjønner du :wink:

Lenke til kommentar

Snippa fra forumet til Zalman:

Thanks for your interest in Zalman's product.

 

According to the "List of Motherboards that Interfere with CNPS7000", CNPS7000(A) is compatible with MSI 875P Neo (MS-6758) motherboard if the distance from the retention frame to the PSU is 1cm or more in user's mid or big tower case.

 

Regards,

Jinkook Kim/ZALMAN

Så hovedkortet skulle ikke være noe problem.

Men dette har jeg ikke testa sjøl.

Med det samme jeg rota rundt så jeg at denne kjøleren omsider har kommet for socketA. :)

Lenke til kommentar

Ahoy! Etter en del tulling hos Zalmans forum etter Bach's oppdagelse, viser det seg da at viften ville passe som bare det, men jeg er litt bekymret for vekten på den.. 770g er litt smådrøyt mener jeg, men jeg ser også at der er et alternativ... CNPS7000-ALCU, en løsning med kombinert aluminium og kobber, til bare 445gram. Spørsmålet er da, hva er ytelsesforskjellen, kjøler den fullstøpte kobbersaken noe særlig bedre??

 

mvh

-meg igjen-

Lenke til kommentar

Hvis dem er i nærheten av å ligne på zalman 6000 så tror jeg du legger lite merke til ytelsesforskjellen. Jeg har en XP1700+ som kjører stock nå fordi :-? den rett og slett sugde i OC... og bruker en zalman 6000 alcu på 30 grader load... Dessuten, ALCU veier mindre, pluss at aluminium kvitter seg med varmen fortere enn kobber.

Lenke til kommentar

jeg har vurdert denne kjøleren,men er litt i tvil..

 

enten Zalman CNPS 7000Cu eller slk 900..hvilken kjøler best? og hvor mye er det snakk om i c?

 

jeg kommer til å kjøre min p4 på 3ghz+(skal overklokkes mer) så jeg trenger bedre kjøling..

 

hvem av disse kjøler best i henhold til prisen? og tjener jeg mye på å kjøpe slk900 i forhold til zalman cnps-7000cu?

 

forresten passer kjølerne til mitt hk? det er et msi 845PE max2(socket 478)

 

håper på svar..

Lenke til kommentar

åååh..

 

så det ekke så stor forskjell altså?

men hvordan kan jeg regne med at min temp blir da? når den ligger på ca. 40c idle og 55-62c max load..

 

hvor mye kan jeg regne med at temperaturen vil synke med f.eks zalman 7000 kjøleren i f.eks cu?

 

følger det vifte med på denne? eller må man kjøpe utenom?

Lenke til kommentar
Er ikke mye forskjell på cu og alcu, så en test der var alcu 1c bedre enn cu ved idle og cu 1c bedre enn alcu ved max load..

 

post den testen her da...

 

 

åååh..

 

så det ekke så stor forskjell altså?

men hvordan kan jeg regne med at min temp blir da? når den ligger på ca. 40c idle og 55-62c max load..

 

hvor mye kan jeg regne med at temperaturen vil synke med f.eks zalman 7000 kjøleren i f.eks cu?

 

følger det vifte med på denne? eller må man kjøpe utenom?

 

Specs finner du her for cnps7000cu og her for cnps7000alcu.

 

Jeg bestemte meg for Black Silence nå, siden jeg er litt usikker på cnps7000alcu! Kanskje neste gang.. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...