Gå til innhold

BK: Vinterprinsessa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se hva som skal til for å trekke dette opp vesentlig mer.Måtte vært litt mer soft utrykk i ansiktet,men det er bare for å tilfredsstille mine ønsker og smaker.

Glass klare blå øyne,fin hudtone,skarpt all over..ja kan vel ikke bli bedre egentlig;)

Takk for kommentaren

Hvis bildet skulle trykkes på glanset pappir i et ukeblad, ville jeg softet ned huden litt. Men etter som dette skal trykkes på avispappir, så gjør jeg det litt hardere

• Liker 1
Lenke til kommentar

En flott illustrasjon til en strikkeoppskrift dette! ;) Bra laget! God 4'er herfra! (kan ikke gi deg noen tips dessverre - så egentlig profft nok ut som det er)..... :)

Takk for kommentaren

Strikkeoppskrift ja - det kan nok stemme at det ser slik ut :)

Glimrende! Finner ikke noe å pirke på her. Well done Wasco. :)

Tusen takk :)

Enig med Jan Erik her, bare nydelig.

Takk for kommentaren

Ser nesten ut som en porselendukke :) Ser at etterbehandlingen er gjort med kyndig hånd.

Ja, det ligner mest på ei dukke - men det er slik "bransjen" vil ha det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bærre lekkert.

Imidlertid er det vel et spørsmål hvor langt man skal gå i å glatte ut huden, men blir sikkert riktig i denne (salgs)sammenhengen.

Spørsmålet er hva bildet skal brukes til.

Til dette formålet er dette perfekt :)

Et sted går grensen ved redigering av foto. Etter min mening har du nå tråkket over og kun blitt en Photoshoper. Realismen forsvinner, men som et photoshoppet bilde er det fint, animert og glatt. Beklager :)

Motebransjen er ikke opptatt av realisme :)

Men det er jo den samme kritikken som blir rettet mot HDR bilder. Er dette realistisk?

Nei, men det er en stil og en måte å uttrykke seg på

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bærre lekkert.

Imidlertid er det vel et spørsmål hvor langt man skal gå i å glatte ut huden, men blir sikkert riktig i denne (salgs)sammenhengen.

Spørsmålet er hva bildet skal brukes til.

Til dette formålet er dette perfekt :)

Et sted går grensen ved redigering av foto. Etter min mening har du nå tråkket over og kun blitt en Photoshoper. Realismen forsvinner, men som et photoshoppet bilde er det fint, animert og glatt. Beklager :)

Motebransjen er ikke opptatt av realisme :)

Men det er jo den samme kritikken som blir rettet mot HDR bilder. Er dette realistisk?

Nei, men det er en stil og en måte å uttrykke seg på

Dette er jo en ganske interessant diskusjon. For det første er det flere i motebransjen som nekter å bruke slike bilder, feis. i England. Noe annet er at du, av alle, vet at et HDR bilde gjengir omgivelsene mer slik øyet ser den enn et vanlig fotografi.

Lenke til kommentar

Dette er jo en ganske interessant diskusjon. For det første er det flere i motebransjen som nekter å bruke slike bilder, feis. i England. Noe annet er at du, av alle, vet at et HDR bilde gjengir omgivelsene mer slik øyet ser den enn et vanlig fotografi.

Motebransjen er selvsagt veldig diffrensiert, fra det glatte til det groteske.

At det i den senere tiden er kommet en del reaksjoner på ekstrem photoshoping i motebransjen er jeg kjent med. Men disse utgjør en marginal undergruppe. Slå opp et motemagasin eller se på de reklamebildene som brukes i annonser. Du skal lete lenge for å finne noen som ikke er sterkt retusjerte

Angående HDR, så er det også mange stiler og rettninger. Den måten jeg og du redigerer våre HDr bilder, så er det for å gjenngi et mest mulig naturlig uttrykk. Men som du vet så er det ikke tilfelle med alle.

Og jeg kan ikke si at den måten jeg redigere HDR bilder på er den eneste riktige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Motebransjen er selvsagt veldig diffrensiert, fra det glatte til det groteske.

At det i den senere tiden er kommet en del reaksjoner på ekstrem photoshoping i motebransjen er jeg kjent med. Men disse utgjør en marginal undergruppe. Slå opp et motemagasin eller se på de reklamebildene som brukes i annonser. Du skal lete lenge for å finne noen som ikke er sterkt retusjerte

Angående HDR, så er det også mange stiler og rettninger. Den måten jeg og du redigerer våre HDr bilder, så er det for å gjenngi et mest mulig naturlig uttrykk. Men som du vet så er det ikke tilfelle med alle.

Og jeg kan ikke si at den måten jeg redigere HDR bilder på er den eneste riktige.

Takk for konstruktiv diskusjon wasco. Du har selvfølgelig rett i det siste du skriver. Mitt engasjement bunner i at jeg personlig streber mot det realistiske, men må selvfølgelig akseptere at man ser forskjellig på dette. :) Ha en fortsatt fin kveld.

Lenke til kommentar

Takk for konstruktiv diskusjon wasco. Du har selvfølgelig rett i det siste du skriver. Mitt engasjement bunner i at jeg personlig streber mot det realistiske, men må selvfølgelig akseptere at man ser forskjellig på dette. :) Ha en fortsatt fin kveld.

Det er alt for få slike vennskaplige diskusjoner her på Digit.

Setter stor pris på det :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har noen kunskap om portrett foto, men for meg fremstår bildet som godt gjennomført håndverk fra fotosituasjon til etterbehandling. Selvfølgelig ser vi jo alle at det er gjort en del med hud, farge og kontraster men her er det jo tilsiktet og jeg vil tro det vill gjøre seg godt i avis der prinet jo er blasst.. og en flott modell da =)

Lenke til kommentar

Et flott bilde av en sjarmerende modell og god blikkontakt. Leser litt under her og ser mange ulike meninger. Jeg synes dette er vedlig godt ifht. lyssetting og skarphet, samt rene, gode farger. Ser noen ville softet mer, andre mindre - og jeg er vel enig i sistnevnte. Men som det sies, det spørs alt på hva man skal bruke bildet til. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...