Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har ett visst behov for å gå med penis hengende ute av buksesmekken - og jeg anser min penis å være like ytrende nonverbalt som kjeften min er verbal, og derfor skjønner jeg ei at noen, og det særlig; muslinger, som misliker at jeg kommuniserer via penisen min. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 http://www.youtube.com/watch?v=9IprePwGGXI 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Vær også oppmerksom på at det er ei tynn linje mellom din rett til yttringsfriheit og det som er straffbart å yttre. § 5. Forbud mot trakassering Trakassering på grunnlag som nevnt i § 4 første ledd er forbudt. Med trakassering menes handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende eller ydmykende. Det er forbudt å medvirke til brudd på bestemmelsen i første ledd. Arbeidsgiver og ledelsen i organisasjoner eller utdanningsinstitusjoner skal innenfor sitt ansvarsområde forebygge og søke å hindre at det skjer trakassering i strid med første ledd. Endres ved lov 20 mai 2005 nr. 28 (ikr. fra den tid som fastsettes ved lov) som endret ved lov 19 juni 2009 nr. 74. Merk her skuleledelsen sin plikt til forebygge og hindre trakassering etter § 5. For ordens skyld her er § 4 første ledd: § 4. Forbud mot diskriminering Direkte og indirekte diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt. [...] Merk at denne lova er litt spesiell med tanke på at brudd på denne lova ikkje berre fører til vanlig straff, men også kan utløyse krav om økonomisk oppreisning til den som kjenner seg diskriminert eller trakassert. § 14. Oppreisning og erstatning Den som forsettlig eller uaktsomt opptrer i strid med §§ 4, 5 første og annet ledd, 6, 7 eller 9 kan pålegges å betale oppreisning til fornærmede. Oppreisningen fastsettes til det beløp som finnes rimelig under hensyn til partenes forhold og omstendighetene for øvrig. For ordens skyld så tar eg også med § 15 som stadfester at det brudd på denne lova har ei strafferamme på opp til 3 års fengsel. Legg også merke til det er skjerpande for straffeutmålinga om det er snakk om trakassering og om personen som blir trakassert er under 18 år. § 15. Straff for grov overtredelse av diskrimineringsforbudet som er begått av flere i fellesskap Den som forsettlig i fellesskap med minst to andre personer grovt overtrer eller medvirker til grov overtredelse av §§ 4, 5 eller 6, straffes med bøter eller fengsel inntil tre år. Den som tidligere er ilagt straff for overtredelse av denne bestemmelsen, kan straffes selv om overtredelsen ikke er grov. Ved vurderingen av om en overtredelse er grov skal det særlig legges vekt på graden av utvist skyld, om overtredelsen er rasistisk motivert, om den har karakter av trakassering, om den innebærer en legemskrenkelse eller alvorlig krenkelse av noens psykiske integritet, om den er egnet til å skape frykt og om den er begått mot en person som er under 18 år. Før tiltale tas ut for forhold som nevnt i første ledd, skal det vurderes om det vil være tilstrekkelig å ilegge en administrativ reaksjon. Reglene om bevisbyrde i § 10 kommer ikke til anvendelse ved håndhevingen av denne bestemmelse. Dersom overtredelsen er ledd i virksomheten til en organisert kriminell gruppe, gjelder straffeloven §§ 162c og 60a. Endres ved lov 20 mai 2005 nr. 28 (ikr. fra den tid som fastsettes ved lov) som endret ved lov 19 juni 2009 nr. 74. Heile lova kan du lese her då det også er enkelte andre paragrafer som er relevante for denne saka: diskrimineringsloven Det er sjølvsagt også viktig å påpeike at denne lova går begge vegar, det er sjølvsagt like ulovleg for ein muslim å trakassere ein ikkje-muslim som at det er ulovleg for deg å trakassere muslimar. Det er derfor svært viktig at denne provokasjonen som du ønsker å oppnå ligger innanfor det vernet som yttringsfriheita gir deg, og at det ikkje blir tolka som trakassering. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (Brukernavnet mitt kan virke noe villedende i forhold til det jeg skriver, men bare sånn at det er klart, så er jeg ikke muslim) Kan du ikke bare bytte nick til "Fitteklister" og unngå eventuelle misforståelser, da? 3 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ser ikke helt hvorfor alle skal dømme ts som person. Han har åpenbart lyst til å kødde litt tilbake som hevn, istedet for å ty til vold. Vil også tror at han ikke er villig til å gå så ekstremt til verks som å brenne koranen. Jeg foreslår å rett og slett påpeke hvor svake mennesker de er og ikke minst hvor dyrisk de oppfører seg dersom de mener at diskusjoner ikke fører til noen ting. Spør dem om hva de mener om f. eks kvinner stilling. Ser for meg at dette kan bli en interessant debatt (Brukernavnet mitt kan virke noe villedende i forhold til det jeg skriver, men bare sånn at det er klart, så er jeg ikke muslim) Alltid morsomt å lese når man dømmer alle muslimer i en setning.(se svart skrift, ovenfor) Kvinner stilling? Mener du kanskje likestilling? Eller kvinner i arbeid? Fortell oss hva du vet om kvinner stilling, likestilling eller hva enn du mente? Og en siste ting, kødde tilbake som hevn? Har de kødda med han? Hva mener du her? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Dette her er barneskole regner jeg med? 1 Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Ser ikke helt hvorfor alle skal dømme ts som person. Han har åpenbart lyst til å kødde litt tilbake som hevn, istedet for å ty til vold. Vil også tror at han ikke er villig til å gå så ekstremt til verks som å brenne koranen. Jeg foreslår å rett og slett påpeke hvor svake mennesker de er og ikke minst hvor dyrisk de oppfører seg dersom de mener at diskusjoner ikke fører til noen ting. Spør dem om hva de mener om f. eks kvinner stilling. Ser for meg at dette kan bli en interessant debatt (Brukernavnet mitt kan virke noe villedende i forhold til det jeg skriver, men bare sånn at det er klart, så er jeg ikke muslim) Alltid morsomt å lese når man dømmer alle muslimer i en setning.(se svart skrift, ovenfor) Kvinner stilling? Mener du kanskje likestilling? Eller kvinner i arbeid? Fortell oss hva du vet om kvinner stilling, likestilling eller hva enn du mente? Og en siste ting, kødde tilbake som hevn? Har de kødda med han? Hva mener du her? Formulerte meg muligens litt dårlig, men mente muslimene i klassen hans, ikke muslimer generelt. Dette kommer vel strengt tatt frem ettersom jeg foreslår at han skal påpeke dette ovenfor dem, men unnskyld hvis dette ikke kom frem klart nok. Og mente kvinners stilling glemte en s. Og med det mener jeg at han skal konfrontere muslimene i klassen hans med dette. Se om de faktisk verdsetter kvinner etter vestlige verdier. Så vidt jeg leste så hadde de holdt på å banke kameraten hans. Så de har jo åpenbart irritert han. Hvorfor ikke bare kødde litt tilbake med dem. Ikke fysisk, men verbalt. Mening med innlegget var vel egentlig at han skulle teste verdiene deres, og heller spille på det fremfor å brenne Koranen etc. (Brukernavnet mitt kan virke noe villedende i forhold til det jeg skriver, men bare sånn at det er klart, så er jeg ikke muslim) Kan du ikke bare bytte nick til "Fitteklister" og unngå eventuelle misforståelser, da? Morsom du Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Integrering er ikke revolusjon men heller evolusjon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Real American på full guffe......they *will* surrender to the POWER of Hulkamania , brother ! Hulk (Still) Rules Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 quote] Kan du ikke bare bytte nick til "Fitteklister" og unngå eventuelle misforståelser, da? http://www.youtube.com/watch?v=x5fX4quv7fw Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Muslim: Formulerte meg muligens litt dårlig, men mente muslimene i klassen hans, ikke muslimer generelt. Dette kommer vel strengt tatt frem ettersom jeg foreslår at han skal påpeke dette ovenfor dem, men unnskyld hvis dette ikke kom frem klart nok. TS det var en somaler og to kompiser av han som reagerte, resten brydde seg ikke virker det som. La oss det er en klasse på 30personer, flesteparten er muslimer sier TS, f.eks 20 personer har muslimsk bakgrunn, og 3 stk reagerte, derfor skal TS la det går utover alle med muslimsk bakgrunn? Og med det mener jeg at han skal konfrontere muslimene i klassen hans med dette. Se om de faktisk verdsetter kvinner etter vestlige verdier. Hva skal han spørre om f.eks?? Vestlige verdier? Kan du fortelle meg hva det er? Så vidt jeg leste så hadde de holdt på å banke kameraten hans. Så de har jo åpenbart irritert han. Hvorfor ikke bare kødde litt tilbake med dem. Ikke fysisk, men verbalt. Mening med innlegget var vel egentlig at han skulle teste verdiene deres, og heller spille på det fremfor å brenne Koranen etc. Han testa verdiene deres, 3 stk reagerte, eller en reagerte to så på slik jeg forstod det. Er ikke TS ferdig da? Eller skal han teste mer? Har muslimene i klassens hans begynt å bli forsøkskaniner? Alle muslimer reagerer likt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå