Gå til innhold

Mobilt nettverk kobler seg på GPRS i stedet for 3G

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et prepaid mobilt nettverk her nede i Spania. Dvs at jeg må betale 20 euro hver uke for å bruke det. Helt frem til de siste dagene her nå så har den begynt å bruke GPRS nettet fremfor 3G nettet. Jeg VET at det er 90-100% 3G dekning her hvor jeg bor, men av en eller annen merkelig grunn vil den ikke bruke noe annet.

Vis jeg restarter modemet så kobler den seg opp til 3G nettet. Da har jeg fult med prikker(altså tilsvarende 100% signal) som plutselig forsvinner etter kanskje 5-10 sekunder, og det står "No signal" og jeg ender opp med et ræva GPRS nett. På innstillingene kan man velge mellom "3g foretrukket"(som det står på) "Kun 3G" og "Kun GPRS". Jeg har forsøkt å forsøkt å sette det på "Kun 3G", men den spanske teknologien slår fatalt som alt annet her i landet og det går rett å slett ikke an å trykke på "OK".

Noen her som har en liten anelse om hva jeg kan gjøre? Jeg kan også forsikre dere om at å gå til vodafone sine butikker ikke hjelper, da de enten ikke snakker engelsk eller ikke vil snakke engelsk.

post-135084-0-34116000-1318322233_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...