Gå til innhold

Tour de France 2012

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var inne på tanken selv, men slo den fra meg ganske fort. I fjor var de svært uheldige, og omtrent alt som kunne gå galt gikk galt. I år har de stort sett vært foruten fall og knall, og jeg tenker at dette er hva Sky kan prestere når alt går som smurt.

Endret av Krølle
Lenke til kommentar

Veldig spent på de kommende etappene. For løpets del og spenningens skyld håper jeg luken til Wiggins tettes, samtidig unner jeg Sky en sammenlagtseier. Forventer at drastiske og overraskende ting skjer når gutta etter hviledagen får litt krefter i bena. Tenker da spesielt på Evans.

Lenke til kommentar

Som Paasche og Kaggis var inne på så kan jo denne ledelsen føre til uendelig støting i løpet av alle fjelletappene som er igjen, så personlig tror jeg dette er en fordel kontra så jevnt som det var i fjor. Da turte jo rytterne knapt spa på, siden det var så liten differanse og følgende katastrofalt om man skulle miste noen sekunder. Flere av Wiggins` konkurrenter må jo satse alt og prøve å få flere minutter på ham nå, særlig mtp. den gjenstående tempoen.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan Evans skal ha noen som helst mulighet til å tukte Froome eller Wiggins. Føler meg rimelig sikker på at britene tar de to første plassene, mens det blir en kamp mellom Nibali og Evans om tredjeplassen. Litt skuffende at de to gjeveste trøyene ser ut til å være avgjørt før første hviledag. Spenningsmomentet (om det i det hele tatt kan kalles det) blir hvem som tar den hvite trøyen. Slik jeg ser det står det mellom Taaramäe og TJVG. Taaramäes akilleshæl er definitivt tempoegenskapene og ustabiliteten, noe en la spesielt merke til på gårsdagens etappe. (Måtte slippe opp siste fjellet, kom i mål drøye minuttet bak TJVG). Regner dog med at TVG kommer til å få kjørt seg såpass i fjellene at det er avgjort før siste tempo. Ellers blir det jo spennende å se om en Radioshack-guttene går på en smell i fjellene som åpner for SKY i lagkonkurransen.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Onsdag kommer til å bli spennende, de skal opp 18km på Grand colombier(7,1%). Kommer f.eks Evans og Nibali sammen over der så kan de kjøre fra i utforkjøringen. Dagen etter første hviledag har alltid nesten gjort at noen ikke er helt i slaget, TdF er fortsatt ikke over :)

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Kjipt å jobbe om sommeren, tipper det blir opptak onsdag. Ser ut som Team Sky har et gått tak om sammenlagtseieren hvor det dessverre nok ender med at det kjøreskole for Wiggens(tror Froome er på et høyere nivå), 3. Tipper og håper går til Nibali, han har syklet godt i år og er en aggressiv/eksplosiv type. Kampen mellom TvG og Taaramae er veldig spennende, synd TgV nok må jobbe for Evans, men f. Eks Popovych har jo vunnet selv om han jobbet for Armstrong. Generelt er det potensiale for en veldig spennende Tour, kudos skal også gies til ruten som skaper spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...