Gå til innhold

Tour de France 2012

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fokuset har vel vært litt mye på å skape et lag rundt Wiggins, kanskje. Skjønt, dersom Wiggins vinner TdF så er det vel ingen (unntatt Cav, da) som bryr som Cavendish tar 1 eller 10 etapper.

Hadde jo blitt litt komisk dersom Cav ikke klarer den grønne trøya samtidig som Wiggins imploderer i fjellene.

Lenke til kommentar

yo! trenger litt hjelp til tdf-manager

Noen som vet hvordan det gikk med mollema, chavanel, hoogerland, scarponi, sørensen, wiggins, evans, sanchez, taraamae, rolland og jeremy roy?

Er disse oppimot 100%?

Og peiling på hvor alvorlig det ble med schleck?

Endret av Piitb
Lenke til kommentar

yo! trenger litt hjelp til tdf-manager

Noen som vet hvordan det gikk med mollema, chavanel, hoogerland, scarponi, sørensen, wiggins, evans, sanchez, taraamae, rolland og jeremy roy?

Er disse oppimot 100%?

Og peiling på hvor alvorlig det ble med schleck?

Flertallet av de som tapte tid i velten gjorde det pga. venting på nytt utstyr, ikke av skader.

Wiggins, Evans, Sanchez og Chavanel kom seg unna og tapte ingenting. Hoogerland havna rundt 6 minutter bak, men tror ikke han var skada. Resten kom inn sammen med Edvald si gruppe, altså rundt 2 minutter.

Frank måtte som de fleste vente på ny sykkel. Mange fikk diverse skrubbsår, men tror ikke det var noe mer alvorlig.

Jeg tenker å vente en etappe eller to for å se om han taper ytterligere før jeg eventuelt får han på laget mitt. For øyeblikket tror jeg han fremdeles er for nær i sammendraget til at favorittene tør å slippe han avgårde, men når han blir mer ufarlig kommer han nok til å gå hardt for en etappeseier eller to da det er det eneste som er igjen til ham nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke så dumt å sette inn på en som ligger litt bak i sammendraget nå. Han vil nok gjøre litt ekstra for å vinne tid. Av kapteiner i fjor var jo ikke Evans, som vant TdF, den som fikk mest poeng. Sanchez var en av to der som dro på med "mye" mer.

Lenke til kommentar

Voeckler er nok et dumt valg. Han var skadet helt opp mot Touren og har ikke vært i god form i dag. Vurderte selv å sette inn Schleck etter gårsdagens hendelse. Han var såpass sur at han nok vil ha hevn i dag, men av en eller annen grunn droppa jeg det.

Lenke til kommentar

Sånn som Sky kjører her skal det mye til for at Wiggins ikke vinner. Han kommer til å rævkjøre alle bortsett fra Evans på tempo og Porte og Froome dropper nesten alle i fjellene. Helt sykt å se hvor godt de kjører.

Forøvrig sinnsykt gøy å følge med på VG sin chat, hvor folk regner med at Sagan og Edvald være med i tetkampen i dag. Blir som å tippe Petr Cech som toppscorer i EM.

EDIT: Tar av meg hatten for Froome. Var sterk i Vueltaen i fjor også, men han herjet med alle her selv etter å ha tauet på Wiggins i noen kilometer. Herregud...

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Sagan og EBH i teten i dag? Har de folkene sett sykkel før? :huh:

Froomi er direkte pervers å se på, helt sykt. Tauer hele gjengen opp for så å nærmest parkere Evans på slutten. Fortsetter han slik så blir det en topplassering på han, om ikke helt på toppen.

Lenke til kommentar

Med mindre det skjer velt vil Touren nærmest avgjøres på mandag. Det er ikke mange nok toppfinisher i år til at det blir voldsomme skiller mellom sammenlagtrytterne, og de som kom inn blant topp fem i dag er nok å regne med også på Peyregourdes. Den av Evans, Nibali og Wiggins som gjør det best på tempo på mandag er nok den som vinner hele rittet, i og med at det er to tempoetapper igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...