Gå til innhold

Tour de France 2012

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som reagerer på uttalelsene om at rytterne ligger på 1 og 2 stjerners hotel uten aircondition? Først fokuserer man på antall gram karbohydrater etter etappen, helst innen 1 minutt eller 2, og så skal man ta turen til en elendig natt på 1 stjerners hotell? Selv uten noen form for utdannelse ved jeg at søvn er ekstremt viktig for restitusjonen.

Er det ikke nok penger i sykkelsporten til å gi rytterne både 4 og 5 stjerners hoteller ,uten unntak?

Lenke til kommentar

Bare jeg som reagerer på uttalelsene om at rytterne ligger på 1 og 2 stjerners hotel uten aircondition? Først fokuserer man på antall gram karbohydrater etter etappen, helst innen 1 minutt eller 2, og så skal man ta turen til en elendig natt på 1 stjerners hotell? Selv uten noen form for utdannelse ved jeg at søvn er ekstremt viktig for restitusjonen.

Er det ikke nok penger i sykkelsporten til å gi rytterne både 4 og 5 stjerners hoteller ,uten unntak?

trodde de sov i bussen

Lenke til kommentar

Ofte 1 og 2 stjernes hotell ifølge gutta hos tv2. I tilegg reiser de visst ett stykke til starten av etappen. I dag hadde visst de fleste ca 12 mil fra hotellet til starten av ettappen. Tviler på at man ikke finner hoteller med 3 stjerner eller mer, og med aircondition, innenfor en radius på 12 mil de fleste steder i Frankriket.

Lenke til kommentar

Er nok budsjettet det går på. De skal tross alt innkvartere et helt lag med sportsdirektører, massører, mekanikere, leger, ryttere og mer til på ett enkelt hotell. Tipper det er praktisk å ha alle på samme hotell istedenfor å sende rytterne noen kilometer - eller i verste fall mil - unna for at de skal få skjønnhetssøvnen sin på et bra hotell.

Å betale for hotellopphold for 15-25 mann blir ikke billig, spesielt når laget deltar i konkurranser nesten hver dag gjennom en hel sesong.

Lenke til kommentar

En del av lagene har jo antakeligvis ikke veldig mye penger. Men at f.eks. SKY ikke skulle ha bedre fasiliteter virker rart. Kan det være at arrangøren stiller med rom og at deltakerene er pålagt å bruke disse?

Mulig du er inne på noe der, kan være arrangøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...