Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mikroøkonomi - haster

Anbefalte innlegg

Har en oppgave jeg ikke helt skjøner, og ikke får til.. Noen som kan gi noen tips/råd/hjelp?

Se på en bedrift som produserer en vare med kostnadsfunksjonen C(Q) = 18 + 2Q for alle Q

> 0, men for Q = 0 gjelder C(0) = 0. Grensekostnaden for denne C-funksjonen er 4Q.

(a) Forklar hva som menes med gjennomsnittskostnad, og finn en formel for

gjennomsnittskostnaden som funksjon av produktmengden.

(b) Vis at gjennomsnittskostnaden er lik grensekostnaden når Q = 3.

© Tegn et diagram som viser bedriftens tilbudsfunksjon i frikonkurranse.

(d) Finn bedriftens tilbudsfunksjon slik: Finn først for hvilke verdier av produktprisen

tilbudet vil være lik null, og for hvilke verdier det vil være større enn null. (Begrunn svaret.)

Finn deretter en formel for tilbudsfunksjonen som gjelder når tilbudet er større enn null.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg hadde skrevet kostnadsfunksjonen feil. Probleme er at jeg virkelig ikke skjønner noe i det hele tatt. Tar faget ved siden av Jobb, så får ikke dratt på forelesninger.

Har prøv i flere dager å finne ut av det, men skjønner det virkelig ikke. Hver gang jeg tror jeg skjønner det, finner jeg plutselig noe annet jeg tror er løsningen.

Har ihvertfall kommet frem til at jeg tror det på a er: AC=18+2Q2 over Q? (får ikke til å skrive likninger her, hvordan gjør jeg det?

Og jeg vil selvfølelig ikke at noen skal gjøre leksene for meg, kommer aldri til å klare eksamen hvis jeg ikke forstår det. Men jeg skjønner at det kunne oppfattes sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...