IntelAmdAti Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Snart lanseres Blizzards prøveprosjekt mot gullkjøp - en guardian cub per som kan kjøpes i blizzstore og deretter selges på auction house. Hva blir det neste? Gullkjøp direkte fra blizzstore? Kilde: forsiden til mmo-champion Endret 12. oktober 2011 av cyclo Fjernet undertittel. Undertittel skal bare benyttes internt, og skal være deaktivert i alle skins Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 guardian cub, som i pet? det vil jo ikke fungere som gullkjøp ettersom verdien vil variere veldig og til slutt forser jeg at verdien på noe slikt vil ->0 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Verdien vil variere mellom ulike servere men stabilisere seg, hvis den koster 20 euro vil verdien være ganske høy. Nå vet jeg ikke hva gull koster men i wotlk sa noen at 10.000 gull kostet 10 dollar, med det som utgangspunkt ville denne peten være verd minst 20.000 gull, kanskje mye mer også grunnet lav (ingen) risiko knyttet til kjøpet. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Tviler på at det er veldig mange som kjøper denne pet'en for 20000g. Og har de først kjøpt den så kjøper de den vel ikke igjen. Derfor tviler jeg på at dette er noen sikker måte å kjøpe gull på. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Verdien vil variere mellom ulike servere men stabilisere seg, hvis den koster 20 euro vil verdien være ganske høy. Nå vet jeg ikke hva gull koster men i wotlk sa noen at 10.000 gull kostet 10 dollar, med det som utgangspunkt ville denne peten være verd minst 20.000 gull, kanskje mye mer også grunnet lav (ingen) risiko knyttet til kjøpet. dette vil være tilfellet om man kan TRAD'E DEN INN IGJEN vilket jeg forsto det som at man ikke kan? dermed er egentlig alt man får en ny "visual effect" uansett va du snakker om at er den "reelle verdien" så kan denne forsvinne på noen få sekund. denne peten kan egentlig sammenlignes med et aksjeselskap som ikke drives suksessfullt, men har mye hype (og ingen vet at det ikke er suksessfullt) peten vil da være en aksje i selskapet med en gang selskapet går nedover vil det mer eller mindre garantert stupe... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Det er alltid et marked for pets, spørsmålet er bare hvor mye spillere syntes de er verd. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 så lenge selskapet eksisterer så er det alltid marked for dets akjer også.... ikke at de nødvendigvis trenger å være verd transaksjonskostnadene engang Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Altså det kommer annpå hvor mange som føler for å betale 20€ for en pet, eller tilsvarende mengde i gull. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 problemet er at du lanserer en unlimited vare som alle kan kjøpe når som helst/trad'e når som helst denne varen er det absolutt ingen som trenger, det er en ren luksusvare. ved bruk er ikke vareren lenge transaksjonsbar. problemet med en slik vare er at den aldri vil øke i verdi igjen etter at den først har sunket... ettersom det er en vare som hovedsakeli elitister vil ha, så "new-people streams" vil ikke gjøre deg noen tjeneste heller Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Verdien vil gå både opp og ned avhengig av hvor mange som er på auction house. Hvis du legger ut først kan du selv diktere prisen, f.eks. 20,000 gull. Så kan det komme ti til som undercutter hverandre med 500g og plutselig er prisen blitt redusert til 15,000 gull. Nye kunder vil strømme til hele tiden, hver dag når nye spillere lvl 85 med sin første karakter og etter en stund blir noen av disse elitister eller samlere som f.eks. vil ha alle non-combat pets. Det du har rett i er at med tiden vil etterspørselen synke etterhvert som at markedet mettes mer og mer, dette gjelder for hver eneste vare som kan selges i spillet. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Verdien vil gå både opp og ned avhengig av hvor mange som er på auction house. Hvis du legger ut først kan du selv diktere prisen, f.eks. 20,000 gull. Så kan det komme ti til som undercutter hverandre med 500g og plutselig er prisen blitt redusert til 15,000 gull. Nye kunder vil strømme til hele tiden, hver dag når nye spillere lvl 85 med sin første karakter og etter en stund blir noen av disse elitister eller samlere som f.eks. vil ha alle non-combat pets. Det du har rett i er at med tiden vil etterspørselen synke etterhvert som at markedet mettes mer og mer, dette gjelder for hver eneste vare som kan selges i spillet. absolutt ikke det er en GIGANTISK forskjell på forbruksvare og samlerobjekt om jeg kjøper en "bronze bar" kan prisen til og med gå opp det er ikke UMULIG at prisen går opp på et samlerobjekt men ufattelig usansynelig, spesielt siden det er et samlerobjekt som antall items i omløp mest sannsynelig vil øke mer og mer med tiden Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Dette vil ikke ha noen innvirkning på gull-markedet. Tviler sterkt på at Blizzard i det hele tatt hadde den tanken engang. Det er jo såpass enkelt at ingen som selger gull har noe å tjene her, så det finnes ingen kontinuerlig kilde for kjøperne å kjøpe gull fra. Ja, det vil være mulig for noen å skaffe seg litt gull for ekte penger, men det hjelper lite i lengden siden ingen vil være interssert i å selge gull for null profitt. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Verdien vil gå både opp og ned avhengig av hvor mange som er på auction house. Hvis du legger ut først kan du selv diktere prisen, f.eks. 20,000 gull. Så kan det komme ti til som undercutter hverandre med 500g og plutselig er prisen blitt redusert til 15,000 gull. Nye kunder vil strømme til hele tiden, hver dag når nye spillere lvl 85 med sin første karakter og etter en stund blir noen av disse elitister eller samlere som f.eks. vil ha alle non-combat pets. Det du har rett i er at med tiden vil etterspørselen synke etterhvert som at markedet mettes mer og mer, dette gjelder for hver eneste vare som kan selges i spillet. absolutt ikke det er en GIGANTISK forskjell på forbruksvare og samlerobjekt om jeg kjøper en "bronze bar" kan prisen til og med gå opp det er ikke UMULIG at prisen går opp på et samlerobjekt men ufattelig usansynelig, spesielt siden det er et samlerobjekt som antall items i omløp mest sannsynelig vil øke mer og mer med tiden Hvor mange titalls tusen gull tjener du egentlig i timen gjennom Auction House? Selv om det kan være meg som tar helt feil her så tviler jeg på det, med over 5 års erfaring fra AH føler jeg at jeg iallefall begynner å få en viss forståelse for det. Med mindre du har mye erfaring så vet jeg ikke om jeg tar deg så seriøst.. Det vil være mange spillere som har lyst på denne itemen av ulike grunner, noen av disse har mer gull enn de har ekte penger og vil derfor heller kjøpe den fra AH enn å bruke ekte penger på den. Der har du en målgruppe du kan selge den til etter å ha kjøpt den fra Blizzstore. Og husk at ikke alle som kjøper den gjennom AH har tenkt å bruke den selv, noen vil kjøpe den med gull for å selge den for ekte penger til andre. Altså hvis jeg har flere millioner gull så kan jeg faktisk tjene litt ekte penger på å kjøpe opp disse petene og selge til andre for halvparten av Blizzard sin pris. Jeg tjente titalls tusener av gull bare på å selge en buff i forrige expansion, folk har helt forskjellige prioritering når det gjelder gull-bruk. For noen er det helt bortkastet gull å bruke på noe som gjør helten sterkere, for andre er det omvendt. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Gjør som i EVE Online. Selg GTC's som items in-game slik at man kan kjøpe ett gamecard for gull hvis man tjener nok gull etc. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Verdien vil gå både opp og ned avhengig av hvor mange som er på auction house. Hvis du legger ut først kan du selv diktere prisen, f.eks. 20,000 gull. Så kan det komme ti til som undercutter hverandre med 500g og plutselig er prisen blitt redusert til 15,000 gull. Nye kunder vil strømme til hele tiden, hver dag når nye spillere lvl 85 med sin første karakter og etter en stund blir noen av disse elitister eller samlere som f.eks. vil ha alle non-combat pets. Det du har rett i er at med tiden vil etterspørselen synke etterhvert som at markedet mettes mer og mer, dette gjelder for hver eneste vare som kan selges i spillet. absolutt ikke det er en GIGANTISK forskjell på forbruksvare og samlerobjekt om jeg kjøper en "bronze bar" kan prisen til og med gå opp det er ikke UMULIG at prisen går opp på et samlerobjekt men ufattelig usansynelig, spesielt siden det er et samlerobjekt som antall items i omløp mest sannsynelig vil øke mer og mer med tiden Hvor mange titalls tusen gull tjener du egentlig i timen gjennom Auction House? Selv om det kan være meg som tar helt feil her så tviler jeg på det, med over 5 års erfaring fra AH føler jeg at jeg iallefall begynner å få en viss forståelse for det. Med mindre du har mye erfaring så vet jeg ikke om jeg tar deg så seriøst.. Det vil være mange spillere som har lyst på denne itemen av ulike grunner, noen av disse har mer gull enn de har ekte penger og vil derfor heller kjøpe den fra AH enn å bruke ekte penger på den. Der har du en målgruppe du kan selge den til etter å ha kjøpt den fra Blizzstore. Og husk at ikke alle som kjøper den gjennom AH har tenkt å bruke den selv, noen vil kjøpe den med gull for å selge den for ekte penger til andre. Altså hvis jeg har flere millioner gull så kan jeg faktisk tjene litt ekte penger på å kjøpe opp disse petene og selge til andre for halvparten av Blizzard sin pris. Jeg tjente titalls tusener av gull bare på å selge en buff i forrige expansion, folk har helt forskjellige prioritering når det gjelder gull-bruk. For noen er det helt bortkastet gull å bruke på noe som gjør helten sterkere, for andre er det omvendt. ok plz kjøp en slik item i starten for så å selge den en måned senere (eller 2) vis meg feil, jeg har lagt frem mine argumenter og du kom egentlig ikke med noen argumenter denne gangen, bare "fakta" som mangla argumenter bak. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Nå vet jeg ikke om jeg henger helt med - du foreslår å bruke 20€ for å kjøpe den tingen men vente en måned med å selge den? Hvorfor vil du ikke bare selge den med en gang? Hvis du skal vente en måned med å selge den kan du jo vente en måned med å kjøpe den også? Leste over innleggene dine og du mener at den ikke er verd noe fordi det kun er en visuell effekt? Hva blir det neste? En legendary item er ikke verd noe fordi den kun gir en stats boost og proc? Folk betaler tusenvis for visuelle effekter, TCG trenger ikke engang å ha stat-boosts-bonuser for å selge.. Edit: Dersom prisen er riktig kan det godt være jeg kjøper en slik og selger på AH, men da venter jeg ikke en måned med å selge den. Endret 12. oktober 2011 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Rippler Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Jeg ser for meg et mulig tiltak fra Blizz mot gulltradere hadde vert at en kunne logge inn i battle.net accounten for så å kjøpe gull til characteren(e) der med VISA/MC slik som en gjør med f.eks realm transfers i dag. Hadde vert det enkleste for alle parter,dog tviler jeg på at der skjer før WoW mister så mange spillere at spillet når den fasen mange andre MMO gjør, microtransactions. Jeg tror også at det enda er en stund til WoW kommer på det stadiet. Om derimot Blizz har et ønske om å fjerne gulltradere spår jeg litt tvil rundt. Greit at det står i EULAen at det er forbudt. Slik var det vel med AddOns også for en tid tilbake siden (eller kanskje det bare var at dem var skeptiske til det, men lot det "gå for denne gang"). Gulltradere tjener i dag et segment i WoW hvor blizz ikke har noen egne tilbud og dermed ikke er direkte konkurent, ergo overser de lett dette. Vil tro det skal gjøres bra obvious gullhandel midt i SW/Orgi for at en GM skal ta deg dersom de skulle bry seg. De ser seg sikkert mer tjent med at du får gullet ditt og spiller videre på accounten din du betaler mer enn 100 kr mnd på sor å spille, uten at Blizzard har tapt et øre, enn at du bli bannet/straffet for det. At du er med på å ødelegge økonomien på serveren din får være en felles straff for alle, men så lenge folk holder ut så tror jeg Blizz bryr seg lite. Dette "Guardian Cub" som selges for RL penger er vel mye det samme som mounts og pets som tildligere ble lansert for dem som ville ha eksklusive pets som en måtte betale for, bare at denne gangen så kan den også trades. At du _kan_ konvertere cash til gull på det er sikkert mulig, men i WoW som ellers i verden så er økonomien bygget slik at ingenting er verdt mer enn folk er villig til å betale for det. Dermed gjenstår det å se om hvor mye folk er villig til å betale for det. Det finnes enklere måte å få tak i gull på i dag, dog ikke lovlig i følfe Blizzard sin EULA, men alikevel mulig. Et kjapt søk på sider jeg vet det har blitt kjøpt gull via tidligere så er prisen ca 10EUR pr 10000G, altså ca 77,5 NOK. Så er det bare til å sitte seg ned å regne på om det er verdt å _kanskje_ få 20000G for en tradeable item til ca 155,- NOK. EDIT:leif Endret 12. oktober 2011 av Rippler Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Dette er ikke noe nytt, da man helt lovlig kan kjøpe TCG-loot på ebay, og selge det på AH for hundretusenvis av gull per stykk. Jeg kommer garantert til å kjøpe dette pettet, da jeg er en samler. Jeg bruker av prinsipp aldri ekte penger på å skaffe meg ting i WoW, så dette passer meg perfekt. Betaler lett 20.000g for denne. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Skurupu, Jeg mener det er noe nytt, siden å kjøpe TCG-items på eBay ikke akkurat er helt pålitelig, du kan fort bli lurt. Det er mye tryggere å kjøpe en item fra Blizzstore. Uansett, det som blir avgjørende å se er hvor prisen stabiliserer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå