Gå til innhold

"Forsinket" treningsverk grunnet sykdom? Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Hei, kanskje noe merklig spørsmål, men jeg har trent endel før, men etter en lengre periode med bare sofasitting og serietitting så tenkte jeg å begynne på igjen litt smått.

Begynte da forrige uke på onsdag med noen vekter jeg har hjemme og begynte å trene bein, i hovedsak knebøy.

Dagen etter fikk jeg feber, hodepine og vondt i halsen, sikkert halsbetendelse. Og det varte til igår, er nå nesten helt frisk.

Det jeg nå derimot har merket er at jeg har utrolig vondt i musklene på leggen på høyre foten, og mild smerte i venstre leggmuskler. Akkurat som om jeg har treningsverk etter knebøy øvelsene. Kan dette være at kroppen prioriterte å først bekjempe sykdommen jeg har pådratt meg for så å sette igang med muskelrestitusjon? Sånn at jeg nå har fått treningsverken etter onsdagens trening? Det høres rart ut, men jeg tenkte over det og treningsverken kommer vel under restitueringen av musklene?

Noen som vet om dette er mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo ikke stølheten du kjenner resultatet av at kroppen holder på å fikse skadene. Det at kroppen ordner opp er heller når stølheten gradvis forsvinner og du får effekten av det som heter repeated-bout effect, som tilpasser musklene til den samme utførelsen neste gang.

Lenke til kommentar

Ok, det var det jeg ikke var sikker på. Om det var skaden i seg selv, eller om det var "arbeidet" med restitusjonen som skapte verken.

Da burde jeg kanskje høre med en lege om det ikke blir bedre på et par dager. Går og halter og det føles ganske merklig :p

Tusen takk for det kjappe svaret iallefall :) Tenkte det hadde vært kult om det faktisk var sånn at kroppen prioriterte tinga selv og faktisk tenkte at sykdom var værre enn litt muskelslitasje ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...