svalbardianer Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har fått et litt snodig problem når det gjelder venstre museknapp på touchpaden til en knapt ti måneder gammel Sony VAIO F kjøpt i USA. Maskinen kjører Windows 7 Home Premium, og touchpaden er av merket Alps. Helt sporadisk og uten åpenbare utløsende faktorer fikk musa et anfall der den venstreklikket konstant i fem til ti minutter, selv om jeg ikke holdt fingrene på touchpaden i det hele tatt. Deretter døde museknappen fullstendig, sammen med muligheten til å tappe for å venstreklikke. Alle andre funksjoner på touchpaden (høyre museknapp, scrolling, multitouch-gesturer, og bevegelse av mus) fungerer feilfritt; det eneste jeg ikke kan gjøre er å venstreklikke. Dette har nå skjedd to ganger i løpet av et par uker; første gang forble museknappen død i omtrent en halvannen uke, før den plutselig fungerte igjen. For et par timer siden fikk knappen spasmer på ny, og nå er knappen fullstendig død enda en gang. Har vært inne i kontrollpanelet og snuset rundt uten å finne noen løsning der. I Device Manager står det at musa "ikke har noen problemer", og reinstallasjon av drivere (både den spesifikke Alps-driveren Sony tilbyr, og den generiske touchpaddriveren som Windows installerer automatisk i fravær av en annen driver) har vist seg å være like nyttesløst. Har sett på omtrent alle instillinger som relaterer til musa uten å ha kommet noen vei med det. Omtrent fem dager etter dette skjedde første gang, tok også venstre museknapp på den trådløse musa kvelden (jeg måpte ganske bra når det skjedde). Jeg har kommet frem til at dette sannsynligvis var en crazy tilfeldighet, ettersom museknappen fremdeles ikke fungerte når jeg koblet musen til en annen PC, og jeg kan ikke forstå hvordan PC-en skulle kunne slå ut spesifikke museknapper for godt på en ekstern mus. Jeg antar at dette er et maskinvarerelatert problem, at det er noe galt med ledningen av signalet for venstre museklikk som gir disse symptomene, ettersom både tapping og den fysiske knappen sluttet å fungere samtidig. Eller? Er det noe jeg kan gjøre for å teste eller fikse problemet? Maskinen er som sagt kjøpt i USA og er visstnok ikke dekket av Sonys internasjonale garanti, så hvis den må inn til reparasjon blir det nok dessverre en rimelig dyr affære. Er jeg screwed? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå