screenman Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Da var det min tur til å føle på benzo abstinens... Jeg har mot Sosial Angst brukt Rivotril 0-3 ganger i uken i noen måneder nå, pluss litt Valium og noen andre benzoer jeg ikke husker navnet på. Det har ikke vært noen særlig høye doser jeg har brukt (vanligvis 2-3mg Rivotril dagene jeg har tatt det), og abstinsene jeg nå har kjent siden jeg sto opp igår er uro, økt angst, kvalme, små skjelvinger og anspenthet. Dette er jo ganske milde benzo abstinenser, men de er allikevel ikke særlig gode å kjenne på, og påvirker søvnen min ganske betydelig. Noen som vet hvor lenge jeg bør regne med å kjenne disse abstinensene, og eventuelt hva jeg kan gjøre for å dempe de? Noe spesiell mat og drikke som kan virke litt beroliggende, angstdempende og dempe uroheten? Takker for svar 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Er du ikke satt på nedtrapping?? Du skal aldri kutte tvert i slik behandling men bli satt på en nedtrappingsplan for å unngå akkurat slike bivirkninger. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Er du ikke satt på nedtrapping?? Du skal aldri kutte tvert i slik behandling men bli satt på en nedtrappingsplan for å unngå akkurat slike bivirkninger. Han trenger strengt tatt ikke trappe ned etter så lite forbruk, selv om det sikkert hadde vært best. De akutte symptomene du har nå pleier å gi seg gradvis over 2-3 uker. Hvis man har brukt høyere doser kan man i tillegg føle seg nedstemt, noe som går gradvis over før det har gått et år. Husk at det værste er kanskje at de originale problemene kommer tilbake. Det får du ta med legen. Postet av anonym: 102e6fc6cbeda74632e03ae4264bbb2b Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Han trenger definitivt å trappe ned hvis han har abstinenser. Det er stor forskjell på hva slags dose som fungerer fra person til person og alle disse stoffene skaper en avhengighet. Og på meg så høres det ut som TS ikke vil ha abstinensene og da er gradvis nedtrapping eneste løsning. Lenke til kommentar
Kaja_ Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Var det ikke du som hevdet rimelig kjepphøy i en tidligere tråd at du ikke kom til å bli avhengig av de benzodiazepinene du får tak i på illegalt vis og dytter i deg uten noen som helst slags form for doseringsplan eller oppfølging? På tross av anbefalingene fra din egen lege - som forøvrig hadde helt rett? Vel, ja, nå er det din tur. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Var det ikke du som hevdet rimelig kjepphøy i en tidligere tråd at du ikke kom til å bli avhengig av de benzodiazepinene du får tak i på illegalt vis og dytter i deg uten noen som helst slags form for doseringsplan eller oppfølging? På tross av anbefalingene fra din egen lege - som forøvrig hadde helt rett? Vel, ja, nå er det din tur. Dette er vel mer en fornektelse fordi han vil ha vekk problemet med angsten, og du kan vanskelige forstå det med mindre du var i hans sko og følte det på egen kropp. Du har helt rett i at benzodiazepiner er meget potente saker man bør være særdeles forsiktig med og ha god oppfølging på. Man kan faktisk ende opp i å gjøre problemene værre p.g.a de fysiologiske effektene i hjernen. Leger er godt klar over dette og tenker seg om både to og tre ganger før de gir ut slikt. Man bør definitivt forsøke andre løsninger. Det greieste er nok å ta kontakt med legen og legge kortene på bordet for å lage en plan på medikamentell og ikke-medikamentell oppfølging enten via lege eller psykiater. Det å rote med dette selv er som å være reserve-hjernekirurg uten utdannelse. Det går sjelden særlig bra. Lenke til kommentar
screenman Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Var det ikke du som hevdet rimelig kjepphøy i en tidligere tråd at du ikke kom til å bli avhengig av de benzodiazepinene du får tak i på illegalt vis og dytter i deg uten noen som helst slags form for doseringsplan eller oppfølging? På tross av anbefalingene fra din egen lege - som forøvrig hadde helt rett? Vel, ja, nå er det din tur. Hvem sier at jeg er avhengig? Å få abstinsenser og det å være avhengig er 2 helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Var det ikke du som hevdet rimelig kjepphøy i en tidligere tråd at du ikke kom til å bli avhengig av de benzodiazepinene du får tak i på illegalt vis og dytter i deg uten noen som helst slags form for doseringsplan eller oppfølging? På tross av anbefalingene fra din egen lege - som forøvrig hadde helt rett? Vel, ja, nå er det din tur. Hvem sier at jeg er avhengig? Å få abstinsenser og det å være avhengig er 2 helt forskjellige ting. Abstinens er de karakteristiske tegn og symptomer som oppstår når et stoff som forårsaker fysisk avhengighet blir brukt over lengre tid for deretter brått å bli seponert eller få redusert dosering. 2 Lenke til kommentar
screenman Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Var det ikke du som hevdet rimelig kjepphøy i en tidligere tråd at du ikke kom til å bli avhengig av de benzodiazepinene du får tak i på illegalt vis og dytter i deg uten noen som helst slags form for doseringsplan eller oppfølging? På tross av anbefalingene fra din egen lege - som forøvrig hadde helt rett? Vel, ja, nå er det din tur. Hvem sier at jeg er avhengig? Å få abstinsenser og det å være avhengig er 2 helt forskjellige ting. Abstinens er de karakteristiske tegn og symptomer som oppstår når et stoff som forårsaker fysisk avhengighet blir brukt over lengre tid for deretter brått å bli seponert eller få redusert dosering. Du har nok rett der. Det jeg tenkte på var psykisk avhengighet ^^ Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 23. oktober 2022 Del Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har gått på alt fra Rivotril,xanor,valium mm i over 20år nå.Jeg trappet ned og er nå på null.Det jeg opplever nå tror sikkert du at du allerede opplever.Men greia er at det bare blir verre og verre.Slutt før det går like ille for deg som jeg har det nå.Det føles rett og slett som jeg er i et fengsel i mitt eget sinn.Sliter konstant med Angst gange 100 av det du sikkert har på det verste.Tankene bare løper løpsk med alt fra paranoia,angst,selvmordstanker,søvnparalyse + ufrivilige bevegelser. Jeg er så skjelven at jeg ikke engang kan skrive en melding på telefonen .Jeg unner ikke engang min verste fiende å ha det slik.Så vær snill mot deg selv å slutt med disse tablettene en gang for alle før du blir et vrak som meg.Alle kommer til et punkt der kroppen sier nok.Spiller ingen rolle om du får det på kvote av legen eller ikke,Kroppen vil til slutt ikke ha det allikevell.Det er en grunn for at Norske leger ikke liker å skrive ut slike medisiner lengre,de skaper bare et mye større problem en det man hadde før man ba om hjelp.Du skal også vite at det er vanskeligere å slutte med benzo en med heroin faktisk.I know i have used it all. Ønsker deg lykke til i livet. 🙂 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå