Gå til innhold

Alt om Hitman: Absolution


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Purist her. Har gått rimelig bra men jeg irriterer meg over rating systemet. Pga poengene dem har lagt til så kan du stealthe gjennom et helt mission uten å røre en eneste uskyldig og kun drepe target uten å bli sett og få professional rating. Skal du få høyeste (Silent Assassin) Må du faktisk drepe noen uskyldige vakter ............

Lenke til kommentar

Hadde klart å bruke dressen hele veien før mission 12 (om man regner med den korte som tar under ett minutt, ellers nummer 11), men her var det stopp gitt. Ikke nubbkjangs til å bruke dressen uten å skyte folk på slutten (etter å ha klart med helt fint til det aller siste). Har vært innom alle rom og det hele, men finner ingen løsning som fungerer. Ble til at jeg restarta brettet og skaffa meg en forkledning isteden. Får ta en runde seinere hvor jeg bruker dress, løper igjennom hele greia og skyter de som er i veien.

 

Hva er forskjellen på specialist og professional forresten? Klarer ikke helt å se hva forskjellen skal være da jeg har fått begge deler ved å spille helt clean.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å slå av all den lens-flare(eller hva det kalles for). Jeg ser liksom ikke hvordan en kokkehatt kan glinse slik den gjør i spillet.

Husker det var det samme i Kane & Lynch (siste spillet).

 

Kanskje bare jeg som reagerer på det, kjenner at jeg ikke kan spille så veldig lenge før jeg må ta en pause.

Lenke til kommentar

Fint at de er klar over over problemet vertfall, jeg spiller på purist vansklighetsgrad og der er det veldig få brett hvor det er noen poeng i det hele tatt å bytte ut dressen. Man har veldig begrensa muligheter for hvordan man kan fullføre et oppdrag. Heldigvis teller guards/politi ikke som "non-targets" hadde de gjort det hadde det vært umulig å få 0x på alle stats.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Problemet med spillet går dypere enn forklednings systemet, det er bare et symptom. Problemet er at alle banene er designet rundt et splinter cell/metal gear solid snike opplegg, bare uten alle de ekstra dingsebomsene og ferdighetene som gjorde de spillene underholdende. Pluss at det er ekstremt lineært. Du skal ikke gli inn og forsvinne i mengden, du skal unngå mengden fullstendig i 9/10 tilfeller.

 

Jeg feilet mye fram til litt over midtveis i spillet fordi jeg forsøkte å spille det som gamle hitman spill, dvs forkle meg og gå rolig rundt i gangene mens jeg planlegger og venter på anledninger, tenker ut hva jeg skal gjøre med det overvåkningskameraet eller hvordan jeg skal komme forbi den våpenkontrollen (ingen av disse er forøvrig med i absolution). Førte bare til at jeg ble avslørt konstant. Da jeg droppet forkledningene helt og bare snek meg bak kontorbord og hekker, fant jeg plutselig ut hvordan utviklerne hadde tenkt at man skulle komme igjennom banene. Da går jeg plutselig gjennom trange ganger med et dusin vakter uten å bli oppdaget. Forkledningene er i spillet bare for å gi deg ett ekstra sekund til å komme deg bak en annen hekk, eller ta "snarveier" til hekken gjennom å bruke instinct blend på normal og easy.

 

Har omtrent aldri kjedet meg i snikespill før, men så gørrtregt som det var å stadig sitte bak en mur og vente på at vaktene forran skulle snu seg (alt for mange som presterer å stå og stirre på ett sted til evig tid om du ikke griper inn) får meg til å stadig ville avslutte og ta pauser.

 

Grunnen til at banene er så lineære kan jo også ha med den skammelig dårlige kunstige intelligensen å gjøre. Det gjøres forsåvidt en god jobb med dialogsekvensene til de forskjellige npc'ene, men idet de har utspillt sin rolle er det tilbake til lite troverdig kunstig intelligens som tydeligvis henger igjen fra hitman 2 tiden.

 

Nei, skuffet blir en underdrivelse. Har per nå ikke orket å ta den siste banen ferdig, da jeg for endte gang så at det ble lagt opp til Solid Snake light. Jeg vet sannelig ikke om jeg kommer til å gidde heller...

Noe bra var det, som grafikk, lyd, stemning og hvordan npc'enes små dialoger får verdenen til å virke mer levende. Den banen som starter i rettsalen var også på rett vei, men var alt for kort.

 

Skal Hitman serien bli noe mer av, bør absolution være et eksempel på hvordan det ikke skal gjøres. 9/10 fra ign? Har jeg ikke før mistenkt kjøpt og betalt så begynner jeg iallefall nå. Et gjennomsnittlig 6/10 om man er snill dette her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...