Kontorstol Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Da var vi i gang med installeringen. Håper spillet gleder meg mer en det gjorde for noen av dere. Tips: Selv om du er en hardcore gamer, spill på normal. Alt over gjør at forkledningssystemet blir for irriterende... Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Koser meg foreløpig, etter noen timers spill. Liker at det er skikkelig fokus på sniking, og jeg bruker selvfølgelig ikke skytevåpen og bruker foreløpig bare dress. Antar jeg kan trenge forkledninger seinere i spillet, men liker å være stivpynta enn så lenge. Spiller på normal denne gangen, så får vi se etterhvert. Greit å gjøre seg kjent først. Endret 20. november 2012 av Dellers Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Må finne instillingen som slår av eller redusere bloom/glare eller hva du kan kalle. Altfor mye skinnende lys i dette spillet Ellers har jeg bare fullført første brette/mission. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Tips: Selv om du er en hardcore gamer, spill på normal. Alt over gjør at forkledningssystemet blir for irriterende... Eek nei. Spil på Purist som jeg gjør. Du kan kjøre gjennom første missionet på Normal så du lærer deg hvordan AI fungerer noe flere fra forumet her burde gjøre tydeligvis. At AI reagerer på deg og spotter deg enkelt er pga du kommer for nærme folk med samme outfit som deg selv. Det forklares med at de kjenner dem de jobber med selvsagt. Er du en gardener så må du snike deg unna gardeners men kan fint spasere gjennom guards og vice versa. Tror sinnsykt mange anmeldere har rett og slett misforstått aien I spillet. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 I prinsippet er det genialt, men utførelsen er elendig. Kler du deg for eksempel som en politimann så kjenner alle politimenn deg igjen fra 100m avstand selv om du står med ryggen til. 2 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Eek nei. Spil på Purist som jeg gjør. Du kan kjøre gjennom første missionet på Normal så du lærer deg hvordan AI fungerer noe flere fra forumet her burde gjøre tydeligvis. At AI reagerer på deg og spotter deg enkelt er pga du kommer for nærme folk med samme outfit som deg selv. Det forklares med at de kjenner dem de jobber med selvsagt. Er du en gardener så må du snike deg unna gardeners men kan fint spasere gjennom guards og vice versa. Tror sinnsykt mange anmeldere har rett og slett misforstått aien I spillet. Er slik jeg også ser på det. Dersom jeg er på jobb og ser noen gå i samme uniform som meg, og jeg ikke har sett personen før, selv om jeg har jobbet der i over et år, så stusser jeg nok. Men dersom det kommer en i en annen uniform, hvor de som går kledd slik ikke har noe særlig kontakt med min gruppe, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 I prinsippet er det genialt, men utførelsen er elendig. Kler du deg for eksempel som en politimann så kjenner alle politimenn deg igjen fra 100m avstand selv om du står med ryggen til. Jo men som du selv sier så står du med ryggen til og tviler det er 100m avstand. Du snakker sikkert om 10-20m avstand. Jeg har fint kunne stått 10m unna med samme uniform som personen foran meg men hvis jeg beginner å bevege meg på områder som de har kontroll på eller gjør noe sært (som å stå med ryggen til) så reagerer de. Dem roper jo ut til deg også hva problemet er. (Why don't you want to show me your face ???). Er bare virkelig smart AI syns jeg. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Det har hendt på lang avstand (50-100m) gjennom et lite vindu mens vakten så rett frem (jeg var på siden) Virkelig smart AI du liksom. Hvis den var smart hadde den nok kunne skille situasjoner fra hverandre. Hvorfor i alle dager skal en kokk i chinatown bli mistenksom når det går en kokk forbi midt mellom 100 mennesker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 savner mest loadout valget, og bedøvleses midler... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 "Beklager, at jeg forstyrret dere" Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Det har hendt på lang avstand (50-100m) gjennom et lite vindu mens vakten så rett frem (jeg var på siden) Virkelig smart AI du liksom. Hvis den var smart hadde den nok kunne skille situasjoner fra hverandre. Hvorfor i alle dager skal en kokk i chinatown bli mistenksom når det går en kokk forbi midt mellom 100 mennesker? I tillegg til at hele kartet er et digert matmarked. Uansett er ikke akkurat en kokkeuniform så spesiell. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Liker at det er skikkelig fokus på sniking Men da liker du jo endringene. Personlig liker jeg ikke at det er mer fokus på sniking fremfor forkledning og planlegging. Jeg digget følelsen av å stå midt i blant fiendene uten at de ante hvem jeg var. Den følelse uteblir stort sett her (med unntak av et brett i et fengsel, jeg sier ikke mer). Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Men da liker du jo endringene. Personlig liker jeg ikke at det er mer fokus på sniking fremfor forkledning og planlegging. Jeg digget følelsen av å stå midt i blant fiendene uten at de ante hvem jeg var. Den følelse uteblir stort sett her (med unntak av et brett i et fengsel, jeg sier ikke mer). Ser den. Det er vel kanskje den gamle Splinter Cell-entusiasten i meg som synes det er knall med sniking. Spillet er litt som en blanding av gammel Splinter Cell og Hitman, og jeg irriterte meg en god del over Conviction. Jeg er helt enig i at det er veldig gøy med forkledning og hele den pakka der dog. Jeg ser gjerne at et evt. neste Hitman-spill går litt mer tilbake til røttene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Som resten av spillet er det sikkert en bug. Jeg tror ikkje jeg orker å spille mer, for du blir oppdaget helt patetisk lett. Greit nok at vakter kjenner deg igjen om du har samme kostyme og står 1m fra de, men når du står 30m borte med ryggen til og det tar 1 sek før du blir oppdaget så er det ikke spillbart.. Vurderer om jeg skal legge spillet på hylla til en eventuell patch, for utenom det er spillet moro. Dette blir nok ikke fikset ved hjelp av en patch. Det at fiendene oppdager deg veldig enkelt er ikke en bug, men er skapt for å være der, uansett om man ikke liker det. Ettersom mange av oppdragene handler om å komme seg fra punkt A til B ville det automatisk blitt for enkelt om fiendene ikke oppdaget deg like lett. 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Tror det er bedre å signlarisere til utviklerne at dette var en utvikling vi ikke likte helt, og så heller håpe at det ordner seg til neste spill. Tviler ikke på at det kommer flere, med tanke på at Glacier 2 er helt ny. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Har vært på denne tråden en stund, Noen "IO" folk har svart der også. For the love of God, IO, please fix the disguise system (Minor Spoiler) 1 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Dere husker sikkert denne videoen, spol frem til 14:25, se hvor nært de er før de reagerer. Ville dere likt "forkledningssystemet" bedre om det var sånn eller noe lignende i fullversjonen? http://www.youtube.com/watch?v=Lp9cO0rlh0c Endret 21. november 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Da ville jeg ikke brukt 15 minutter på å prøve å komme meg til døra. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Har vært på denne tråden en stund, Noen "IO" folk har svart der også. For the love of God, IO, please fix the disguise system (Minor Spoiler) Link til innlegg der IO svarer? Så slipper jeg å lese igjennom 13 sider. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Har spilt igjennom 5-6 nivå av Absolution nå, og har gjort opp en liten mening hittil, men mulig det forandrer seg etterhvert. Først, spillet er som mange har påpekt mye mer basert på sniking og/eller komme seg fra A til B enn planlegging og dreping, slik de tidligere har vært. Ikke en helt heldig utvikling i Hitman-serien, men som enkeltestående spill fungerer det ganske bra! Synes klagingen på forkledingsystemet har vært litt overdrevet, men skjønner helt klart hvor det kommer fra. Har du samme drakt som noen så blir du sett ganske kjapt. I og med at jeg hadde lest en del om dette før jeg startet spillet, tok jeg mine hensyn. Jeg tok ikke på meg vakt-drakt, hvis det var fullt av vakter. Politidrakten har jeg brukt flittig, og dermed brent en del instinct. Så, spillet er underholdende, ser bra ut og jeg blir nok å fullføre det. Det er ikke en verdig oppfølger til Blood Money, vil jeg påstå, men som et spill for seg selv synes jeg det er gøy! Kan ha noe med at jeg koste meg veldig mye med de eldre splinter-cell serien. Dette ligner veldig mye på Chaos Theory (min favoritt i serien) og kan nok bidra til at jeg liker det. Vil ikke gi spillet noen terningkast (må hvertfall spille ferdig først), da det har mye å si hvilke premisser man spiller det på. Noen blir skuffet, men noen klarer å like det likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå