Gå til innhold

Alt om Hitman: Absolution


Anbefalte innlegg

Greit nok at anmelderene er delte i synet. Har sett gjennom ca 30 reviews nå, og spillet scorer alt fra 5 til 9 av 10... terningkast 2 fra spill.no derimot... Den legger jeg ikke mye vekt på. Spesiellt med tanke på at tonen i anmeldelsen var på et slikt nivå at det hørtes ut som anmelder ble bitter over å ikke klare et spill på høyere vansklighetsgrad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet har sine mangler. Men terningkast 2 blir helt latterlig strengt. Det er så få spill i denne sjangeren, kun Death to Spies som har vært i nærheten av å gi meg samme følelsen som Hitman serien. Om det kun finnes 4-5 gode oppdrag så er det verdt pengene etter min mening.

Det er ikke så mange. 2-3 kanskje som er i nærheten av tidligere Hitman-spill. De resterende 17-18 er rene snikebrett, lineære sekvenser eller bare korte episoder hvor det ikke skjer så mye.
Lenke til kommentar

Det er ikke nevnt, men det er ofte umulig å vite hvilken unifom som gir tilgang til hvilke områder. For eksempel gir en vaktuniform meg tilgang til 2. etasje i et bygg? Eneste måten å finne ut av det på er å gå opp. Har man ikke tilgang blir man bedt om å gå, og taper masse poeng. Da må vi som vil gjøre det bra starte på nytt.

Lenke til kommentar

Min vurdering av spillet:

 

Jeg har vært stor fan av Hitman spillene siden jeg prøvde Hitman 2:Silent Assassin, så jeg har hatt store forventinger til dette spillet siden det har gått så lang tid i mellom det siste spillet.

 

Da jeg spilte igjenom spillet ville jeg så mye at spillet skulle være bra, men det var det rett og slett ikke. Hele spillet virker uferdig og historien er latterlig dårlig.

 

Det var riiktig nok et par baner som minnet litt om de tidligere spillene som var greie, men det virker som de har prøvd å gå ifra de klassiske "stor åpen verden. hvor man bestemmer helt selv" banene som gjorde serien så genial.

 

Når det er sagt hadde jeg ikke spilt igjennom de tidligere spillene og ikke hatt de samme forventingene som jeg hadde før jeg prøvde spillet, så hadde jeg nok kost meg litt mer med det og tatt det for hva jeg fikk.

 

Alt man gjør får minuspoeng. Man kan ikke engang få en vakt til å besvime (ikke drepe) uten å få minuspoeng.

 

Akkurat dette synes nå jeg er en positiv ting da, i tidligere spill fikk man ikke vite om man hadde gjort noe "feil" før etter oppdraget er ferdig.

Endret av oon
Lenke til kommentar

Kjenner jeg angrer mer og mer på at jeg forhåndsbestilte dette. En ting er at de gikk bort fra det som var Hitman, det er ille nok egentlig, men med alle bugs og feil som blir rapportert inn er dette tydeligvis et dårlig spill i seg selv. Hadde det fungert slik de har prøvd å lage det, hadde det i alle fall gått å spille. Nå er jeg mer skeptisk.

 

Det ligger vel i postkassen idag eller i morgen, har ikke orket å sjekke, da jeg undrer om jeg orker å gi det en sjangse. Mulig jeg kjører igjennom Blood Money på nytt istedet. Hvis ikke har jeg jo Black Ops 2, og nettopp kjøpt Devil May Cry-samlingen i HD.

Lenke til kommentar

Har nå sett og lest en rekke anmeldelser, og har kommet frem til at jeg ikke kommer ikke til å kaste bort tid/ penger på dette, ei heller besudle mitt eget syn på Hitman serien og IO. Nok et klassisk eksempel på hvordan det å prøve å lage en kommersiell blockbuster kan ødelegge kjernemekanikkene i en oppskrift som fungerer mer enn bra nok.

Jeg kan forstå at IO var "nødt" til å gjøre noe helt nytt, men når de begynner å dra inn QTE og muligheten for å tagge fiender i ren conviction stil, så er det tydelig at de ikke har de samme prioriteringen lenger.

 

I tillegg så kunne de latt være å hatt med alt som har med contracts å gjøre, for for spillet i sin helhet har det ikke mye å si, det er kun en gimmick som har null å si for singleplayer opplevelsen og jeg skal vedde på at det var noen høye herrer som krevde at de skulle implementere dette slik at spillet får lenger (online) levetid og desto mer penger i kassa.

 

Nå bare synser jeg, men det hadde vært påfallende hvis IO først fant ut at de måtte lage contracts som deretter la rammene rundt resten av produksjonen. Det hadde forklart veldig mye i så fall.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Spillet er nok verdt pengene for de fleste som rett og slett elsker Hitman. At mye av det vi brukte å like er borte gjør allikevel ikke at dette er dårlig spill.

 

Godt å høre! Jeg skal prøve å gjøre det beste ut av det, og dersom alt går i vasken for jeg prøve å late som det ikke er et Hitman spill. Regner med det dukker opp i postkassen om en times tid. :)

Lenke til kommentar

Spørsmål:

 

Jeg er helt, helt på starten, men når jeg loader fra et saved checkpoint, så kommer skurkene opp igjen som jeg hadde allerede tatt før jeg savet.. Står da på en måte midt i mellom alle sammen igjen, enda jeg "ryddet vei" til dit jeg er nå.. Skal de poppe opp igjen, eller er dette en bug? Jeg spiller på hard.

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Som resten av spillet er det sikkert en bug. Jeg tror ikkje jeg orker å spille mer, for du blir oppdaget helt patetisk lett. Greit nok at vakter kjenner deg igjen om du har samme kostyme og står 1m fra de, men når du står 30m borte med ryggen til og det tar 1 sek før du blir oppdaget så er det ikke spillbart.. Vurderer om jeg skal legge spillet på hylla til en eventuell patch, for utenom det er spillet moro. :)

Lenke til kommentar

Har ikke samme oppfatning. AIen I de tidligere spillene var altfor enkelt. Blir for dumt om du kan skifte til politiuniform og spasere som om du er en av gutta. I Absolution må du finne deg en uniform, ikke ta de av folk (Positivt) samt du må oppføre deg som de og ikke gjøre noe utenom det normale (Enda mer positivt). Jeg opplever dette som et stort framskritt fra de tidligere Hitman spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...