Gå til innhold

Alt om Hitman: Absolution


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste noe om at objectivene var ofte å drepe vakter, er dette sant?

Leste og at målene i oppdraget ikke hadde mange mulige måter å forlate vår verden på. Er dette noe du kan bekrefte? Eller har bare anmelderen for dårlig fantasi.

 

Forresten Thomas, hvor kjøpte du spillet?

 

I oppdraget jeg spiller handler det stort sett om å komme seg til målet, helst uoppdaget. At målet blir henrettet i en filmsnutt istedet for å selv kunne henrette selv har egentlig ikke vært noe voldsomt negativt etter min mening. Det stemmer at store deler av spillet handler om sniking, ettersom det er enkelt å bli oppdaget, selv med uniformering.

Lenke til kommentar

Ta det barnehjemsbrettet for eksempel. Man skulle vel trodd man ville starte på utsiden, med mulighet til å gå inn hvor man ville og navigere seg gjennom bygningen til man nådde et mål? Slik er det ikke. I stedet starter du midt i, og må snike en runde rundt i bygningen (som er langt fra åpen) og samle inn sikringer. Etterpå er det tilbake til start, for så å bli servert en kort sekvens og en cutscene der 47 dreper målet sitt.

Lenke til kommentar

@Buddy Dacote

Minner om Splinter Cell Conviction? LOL. Du er helt på bærtur. Spilt 8 oppdrag allerede!? Da bruker du altfor lite tid på hvert av dem. Løper du rundt og dreper alle? Spiller du på easy?

 

Virker ikke som vi har spilt samme spill. ;p

Endret av Andy7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiller selv på "purist mode" og storkoser meg. Blir jeg oppdaget restarter jeg med en gang. Dette spillet er helt elendig om du spiller det som "Max Payne". Da er det ikke mer enn et middelmodig skytespill.

Det er da ingen som spiller Hitman som Max Payne! At folk ikke liker retningen spillet har tatt betyr ikke at de er hjernedøde actionjunkies! Og siden du lurte, jeg spiller på normal, siden det er det spillet er laget for.

 

 

Hva er det de har tatt fra Splinter Cell?

De har ikke tatt så mye (bortsett fra den halvhjertede kopien av mark & execute), men nivådesign og generell frihet er ganske likt mellom spillene. Hitman har alltid handlet om å gjemme seg blant folk, å infiltrere rekkene og så slå til. I Absolution går jo ikke det, for det tar ikke fem sekunder før forkledningen din er avslørt, selv om vaktene er på andre siden av rommet midt i en røyksky.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var liksom det som var Hitmans greie. Her er det lagt ganske opp til at du skal klare deg uten å måtte trekke på en forkledning. Mer stealth av typen man finner i Splinter Cell, noe IO egentlig ikke har vært, og fortsatt ikke er, spesielt gode på.

 

Absolution er et ålreit spill, det er ikke det. Men det er så sjeldent at det føles som et hitman-spill. Contracts gjør opp litt for dette, men brettene er litt for små til at det blir veldig interessant.

Lenke til kommentar

Mulig jeg kom med en liten spoiler angående barnehjemmet, men det er ikke snakk om store greiene.

 

Har forresten gjort det streets of hope-oppdraget nå. Det var bedre saker, det, det kunne ha vært et oppdrag i Blood Money (selv om det ikke var fryktelig komplisert). Får håpe det holder seg slik resten av spillet også. Første akt var i alle fall ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...