Gå til innhold

Feil med Samsung LE40D504

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Idag kom pakken jeg har ventet på i ei uke nå. Endelig skulle jeg få TV på hybelen min. Riktignok en billig og enkel 40" LCD-skjerm fra Samsung, men det er likevel en klar forbedring fra mine tidligere TV-skjermer. Jeg må også presisere at jeg ikke er stort til TV-titter.

Glad og fornøyd vendte jeg hjem fra postkontoret. Plugget inn antenneledning, scart, HDMI, og alt så tilsynelatende velfungerende ut. Etter å ha testet de fleste funksjonene la jeg meg ned på sofaen for å nyte min første TV-kveld på gud vet hvor mange måneder. Her ville apperatet det annerledes. Etter to timer i drift, ble skjermen plutselig delt på midten. Den øverste delen består i mange linjer med rosa og grønne linjer som "flimmrer" mens den nederste delen gir et normalt bilde.

Er det bare å pakke TV'en inn i eska, og sende den tilbake der den kom fra? Den har tydeligvis ikke hadd fraktskader, siden alt virket når den ble montert. Hvorfor ting streika etter to timer i drift er ikke jeg teknisk nok til å si. Har googlet litt på dette, og mange har vært borti liknende problem, men da ofte med eldre skjermer som har blitt påvirket av magneter. Riktignok hadde jeg to høytalere av den eldre typen ved siden av TV-bordet, men etter det folk skriver så påvirker ikke disse magnetene LCD-skjermer, men den eldre typen CRT..

Synes det er like fascinerende som det er irriterende, men siden den streika etter to timer er jeg ganske trygg på at dette går under garantien?

Legger ved et bilde av skjermen, slik den forekommer nå etter at problemene oppstår. Må kanskje også presisere at disse grønne linjene som man ser på bildet oppstår uavhengig av koblinger. Kan røske ut alt som er plugget i, til det står igjen et hvitt "snøstorm" bilde, og det er fremdeles slike grønne linjer.

Håper på noen konstruktive svar! :) Synes dette var litt interesssant!

EDIT: I tekst-tv modus forsvinner flimmringen! Blir ikke klok på dette! he he

post-261630-0-12479600-1318285367_thumb.jpg

Endret av ingen87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Litt sent svar, men vet jo aldri om det hjelper.

Er nok DOA (Dead On Arrival) som nevnt over. Hva som inngår i "doa" er opp til hver enkelte leverandør, men kan fra erfaring som tidligere butikkmedarbeider i Expert konsernet så kan jeg si at Samsung er (ofte) veldig greie på dette. Vil strengt tatt *tippe* at du allerede har ordnet opp i dette, så denne beskjeden er nok mer for informasjon til andre som skulle evt. søke på tilsvarende problem. :)

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...