Gå til innhold

Faste 10 dager for rens av kropp tips

Anbefalte innlegg

Hei har seg sånn at jg tenker å gå på en 10 dagers faste kur, har lest litt om dette og mange sier det er bra for kroppen, tenkte å ta en suppefaste altså bare innta suppe, linsesuppe kanskje? i 10 dager for å rense kroppen for all junk og søppel så tenker jeg å begynne med styrketrening og sunt kosthold igjen etter de 10 dagene, så da lurer jeg på har noen tips til hva jg burde innta av mat/drikke de 10 dagene? er linsesuppe bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat HVA er det man forventer kroppen skal kvitte seg med av "junk" ved å spise suppe i 10 dager? Dropp å ødelegge kroppen din med drittdietter, start å trene idag og få 10 dagers forsprang på dietten. Legg om kostholdet ditt til noe sunt og balansert idag. Kroppen trenger ikke fastes for å kvitte seg med stoffer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg til deg, men for folk flest er dietter veldig oppskrytt. Dropp dietter og spis normalt. Ikke spis kun en type mat. Spis kjøptt, fisk, grønnsaker. Veldig viktig å spise variert i stedet for en ensformig diett, slik jeg ser det blir folk irritert av å gå på diett. Gå heller å tren istedet for dietten. I forhold til mine spisevaner burde jeg ha hatt kreft, diabetes og ha vært kraftig overvektig, men jeg lever faktisk i beste velgående.

Men jeg er som du kanskje skjønner ingen ekspert på kosthold så jeg kommer bare med mitt synspunkt på dietter. Jeg kommer ikke til å klage uansett hva du gjør. :thumbup:

Lenke til kommentar

Først og fremst er det fint hvis du linker til kildene du har på at 10 dager med faste er bra.

Kortidsfasting kan være bra og kan ha positive effekter. Men jeg har ikke hørt om langtidsstudier på dette. Det er heller ikke noen endelig bekreftelse på at dette er "den beste" måten å leve på. 10 dager med fasting høres mye ut?

Kan du forklare hvorfor dette vil "rense kroppen"? Det hørtes ut som new age bullshit. Fasting utløser visse funksjoner i kroppen som nedsatt sexlyst, høyere produksjon av noen hormoner, lavare av andre, økt insulinsensitivitet og et par andre ting som jeg ikke kommer på. Kroppen din jobber hele tiden med rense seg selv og det gjør den best når den har tilgang på den næringen den trenger for å gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...