bergen Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hei. Dette er ikke egentlig et problem, bare irriterende. I musikk mappa mi har det etter navnet på sangen kommet opp filtype, noe som ikke har skjedd før. Det vil jeg ikke ha der, men er det mulig, og i såfall hvordan, å få det bort? feks. det står Ramstein - Du hast.mp3 jeg vil at det bare står Ramstein - Du hast.... på forhånd takk Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Dette er hvordan man forandrer det i engelsk Win2k. Jeg er ganske sikker på at det er lignene både på WinXP og Win9x; I et vanlig explorer vindu trykk Tools-Folder options-View så krysser du på "Hide file extension for known file types". Lenke til kommentar
bergen Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Glemte å si at jeg kjører win xp :-? Men takk for svaret. Nå er problemet løst og jeg kan slappe av igjen :wink: Lenke til kommentar
Tweedledee Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 [off-topic] Du må være den første i verden jeg har hørt om som faktisk vil ha bort fil-suffiks! Ellers er jo det vanlige at folk lurer på hvorfor i all verden de ikke kan se hva slags fil det er. Klassikeren for alle som har drevet litt med HTML er jo at man har to index-filer, en som heter .htm og en som .html, og som man ikke kan se forskjell på... [/off-topic] Lenke til kommentar
Calm Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 [off-topic]Du må være den første i verden jeg har hørt om som faktisk vil ha bort fil-suffiks![/off-topic] Hear, hear... skjønner ikke hvorfor MS har valg å ikke vise filtype som default... kan jo være ganske forvirrende i mange sammenhenger! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Microsoft har jo gjort mye for å forenkle ting for "bestemor", dvs folk med minimale datakunnskaper. Når du bare driver med de aller enkleste ting så er det godt mulig det er mindre forvirrende hvis du slipper å se filtype. Derfor har de satt det som default innstilling. De fleste som har kommet ett hakk videre skjønner at det er lurest å se filtypen. NB! forrige gang jeg påpekte dette fikk jeg en sur PM fra en som påsto at jeg kalte han for bestemor. Vil derfor påpeke at jeg her ikke mener å være spydig mot noen. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå