Gå til innhold

hvordan få bort filtype?

bergen

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er ikke egentlig et problem, bare irriterende.

I musikk mappa mi har det etter navnet på sangen kommet opp filtype, noe som ikke har skjedd før. Det vil jeg ikke ha der, men er det mulig, og i såfall hvordan, å få det bort?

feks. det står Ramstein - Du hast.mp3

jeg vil at det bare står Ramstein - Du hast....

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[off-topic]

Du må være den første i verden jeg har hørt om som faktisk vil ha bort fil-suffiks! Ellers er jo det vanlige at folk lurer på hvorfor i all verden de ikke kan se hva slags fil det er. Klassikeren for alle som har drevet litt med HTML er jo at man har to index-filer, en som heter .htm og en som .html, og som man ikke kan se forskjell på...

[/off-topic]

Lenke til kommentar
[off-topic]

Du må være den første i verden jeg har hørt om som faktisk vil ha bort fil-suffiks![/off-topic]

Hear, hear... skjønner ikke hvorfor MS har valg å ikke vise filtype som default... kan jo være ganske forvirrende i mange sammenhenger!

Lenke til kommentar

Microsoft har jo gjort mye for å forenkle ting for "bestemor", dvs folk med minimale datakunnskaper. Når du bare driver med de aller enkleste ting så er det godt mulig det er mindre forvirrende hvis du slipper å se filtype. Derfor har de satt det som default innstilling.

De fleste som har kommet ett hakk videre skjønner at det er lurest å se filtypen.

NB! forrige gang jeg påpekte dette fikk jeg en sur PM fra en som påsto at jeg kalte han for bestemor. Vil derfor påpeke at jeg her ikke mener å være spydig mot noen. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...